Til styrke for de unge
Brug jeres dage godt
September 2024


Kom og følg mig

Helamans Bog 7

Brug jeres dage godt

Ønsker I nogle gange, at I havde levet i en anden tid? Det behøver I ikke gøre.

Billede
hånd holder en lysende kugle

Illustration: Alyssa Petersen

Har I nogensinde tænkt, at jeres liv ville være lettere eller bedre, hvis I var blevet født i en anden tidsalder? Andre har følt sådan før – selv en profet engang.

Profeten Nefi (i Helamans Bog) så sit folks stædige ugudelighed og råbte: »Åh, gid jeg kunne have levet mine dage i de dage, da min fader Nefi for første gang kom ud af Jerusalems land … da ville min sjæl have nydt glæde« (Hel 7:7-8).

Han havde det svært med at leve i sin tid. I sidste ende måtte han selvfølgelig se virkeligheden i øjnene: »Men … disse er mine dage« (Hel 7:9).

Jeres dage

Dette er jeres dage. De kan rumme udfordringer, men de giver også muligheder. I jeres tid kan I for eksempel:

  • Indsamle Israel på begge sider af sløret. Det »er det vigtigste, der sker på jorden i dag.« I har mange muligheder for at fortælle andre om evangeliet og invitere andre til at komme Jesus Kristus og hans kirke nærmere. I kan hjælpe med at finde forfædre på forunderlige måder og hjælpe dem, der er gået bort, til at modtage ordinancer i templet.

  • Bruge teknologi på positive måder. I er særligt rustet til at vise verden, hvordan moderne teknologi kan bruges til det gode.

  • Modstå had, foragt og splittelse. Når disse onder plager vores verden, kan I vise en bedre vej – Frelserens måde at være venlig, barmhjertig, fredsstiftende og kærlig på.

  • Være konstant i en omskiftelig verden. Når I er trofaste mod Jesus Kristus, hans evangelium og hans kirke, vil Herren velsigne jer, og andre vil se hen til jeres eksempel i livets storme.

Jeres mirakler

Det var ikke altid let for Nefi, men han var der, når Herren havde brug for ham. Han var trofast. Som følge deraf så han mirakler og undere i sin tid og han blev støttet af Herren. (Se Hel 7-16).

I kan selv se mirakler og undere, når I er trofaste og bruger jeres dage godt.

Note

  1. Russell M. Nelson, »Zions ungdom«, verdensomspændende foredrag for unge, 3. juni 2018, Evangelisk Bibliotek.

Udskriv