2024 Andakter
Innledning


Innledning

Verdensomspennende andakt for unge voksne

Søndag 18. februar 2024

Mine kjære unge voksne i hele verden, det er en stor velsignelse og et privilegium for oss alle sammen å få være sammen med dere på denne Kirkens skoleverks verdensomspennende andakt for unge voksne. Vi er også glad for å ha med oss i kveld bror Chad Webb, som er ledsaget av sin kjære hustru Kristi. Bror og søster Webb er Kristi trofaste disipler og herlige eksempler på hengivenhet og kjærlighet på alle områder i livet.

Vi er så begeistret over at dere er til stede i dag på denne andakten. Deres tilstedeværelse viser mye om deres tro på Gud og Jesus Kristus, og ønsket om å føle deres kjærlighet og følge dem. Når dere bestemmer dere for å følge og tilbe dem, kan livet bli fylt med ekstra tilskudd med styrke og åndelig robusthet som er sårt tiltrengt på vår reise som hans disipler i vår tid. Vi er glad i dere alle sammen!

Jeg overbringer til dere alle sammen vår kjære profet, president Russell M. Nelsons entusiastiske og varme hilsener og kjærlighet, fra hans rådgivere i Det første presidentskap og hele De tolv apostlers quorum. De elsker og bryr seg virkelig om dere og ber hele tiden for deres velbefinnende. Jeg håper dere vil føle deres kjærlighet og spesielt Guds og Kristi kjærlighet under vår andakt i dag.

Jeg nøt virkelig den inspirerte sangen som ble fremført for litt siden. Den inspirerte teksten til denne kjære salmen satte virkelig an tonen for kveldens andakt, og gir et svar på en av hjertets mest dyptfølte bønner: “Hvor kan jeg finne fred?”

“Rådvill jeg rundt meg ser: Hvem er meg nær?

Hvem kan med skånsom hånd lette mitt hjerte?

Hvem kan forstå min ånd?

Frelseren kjær.”

“Jeg vet min Frelser god

elsker meg enn’.”

I lobbyen i Kirkens kontorbygning i Salt Lake City er det et vakkert maleri av Jesus Kristus med armene utstrakt blant disiplene. Frelseren brukte sitt liv på jorden til å innby folk til å komme til ham, og han forsikret dem medfølende om at når de kom, kunne de “finne hvile for [sine] sjeler”.

Jesus Kristus står med åpne armer ved portene til vårt daglige liv, og han kaller på oss og sier: “Jeg vil omfavne deg i min kjærlighets armer.” Selv om vi snubler eller vakler, kan vi falle inn i hans åpne armer, føle hans fullkomne kjærlighet og vite at plassen mellom hans armer er innviet som et sted for oss, gjennom hans kjærlige, forsonende offer. For en fantastisk måte å finne fred på i denne så bedrøvelige verden.

Med utgangspunkt i tanken om å finne fred gjennom Frelseren inviterte vi Institutt-studenter fra hele verden til å dele sine største bekymringer og spørsmål med oss. De spilte inn spørsmålene sine i korte videoklipp og sendte dem til oss. Vi ble dypt imponert og rørt av den oppriktige godhet som uttrykkes gjennom disse spørsmålene. Vi kunne virkelig føle deres ønske om å komme nærmere Frelseren og bli hans hengivne disipler.

Vi grupperte disse korte videoene etter emne slik: (1) styrke vitnesbyrdet vårt, (2) utholde prøvelser, (3) følge Guds plan for oss, (4) forberedelse til å komme inn i og tilbe i tempelet, og (5) ha Jesus Kristus i fokus i livet.

Vi skal vise dere utvalgte videoer av deres spørsmål for å gi dere litt kontekst, og som en innledning til hvert emne i vår drøfting i kveld. Bror og søster Webb blir med oss når vi tar opp noen av disse emnene, og deler sin visdom og sitt enestående vitnesbyrd om Jesu Kristi evangelium.

Mange takk. Vi er glad i dere alle, og spørsmålene dere sendte til oss, forteller oss hvor høyt dere elsker vår Frelser Jesus Kristus.

Skriv ut