2023
De går pliktens väg
November 2023


De går pliktens väg

Utdrag

Bild
alt text

Ladda ner pdf

Jag är tacksam för miljontals medlemmar i kyrkan som i dag kommer till Frälsaren och strävar framåt på förbundsstigen … Er starka tro på vår himmelske Fader och Herren Jesus Kristus och era anspråkslösa och helgade liv inspirerar mig att bli en bättre människa och lärjunge.

Jag älskar er. Jag beundrar er. Jag tackar er. Och jag lovordar er.

Ett uttalande i Mormons bok av lamaniten Samuel sammanfattar bäst mina känslor för er.

”Märk att större delen av dem går pliktens väg … och med outtröttlig flit strävar de efter att bringa återstoden av sina bröder till kunskapen om sanningen” [Helaman 15:5–6; betoning tillagd] …

Ni älskar och tjänar, lyssnar och lär, bryr er om och tröstar, och undervisar och vittnar med den Helige Andens kraft. Ni fastar och ber ofta, växer er starkare och starkare i ödmjukhet och fastare och fastare i tron på Kristus ”till dess [era] själar fylls av glädje och tröst, ja, så att [era] hjärtan renas och heliggörs med en heliggörelse som kommer på grund av att [ni] överlämnar [era] hjärtan åt Gud” [Helaman 3:35].

De av er som i dag strävar framåt på pliktens väg är styrkan i Frälsarens återställda kyrka. Herren har lovat att ”alla troner, herradömen, furstendömen och makter ska uppenbaras och läggas fram för alla dem som tappert har härdat ut för Jesu Kristi evangeliums skull” [Läran och förbunden 121:29].

Skriv ut