Kom, følg med meg
Ytterligere ressurser


“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: Mormons bok 2020 (2020)

“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: 2020

Ytterligere ressurser

De fleste av disse ressursene finnes i Gospel Library-appen og på ChurchofJesusChrist.org.

Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier

Du kan tilpasse alle aktiviteter fra denne ressursen til bruk i din Søndagsskole-klasse. Hvis elevene har brukt disse aktivitetene i sitt eget eller familiens skriftstudium, kan du oppfordre dem til å dele erfaringer og innsikt.

Kirkens tidsskrifter

Tidsskriftet Liahona inneholder artikler og annet innhold som kan supplere prinsippene du underviser fra Kom, følg med meg – for Søndagsskolen.

Salmer og Barnas sangbok

Hellig musikk innbyr Ånden og underviser i læren på en minneverdig måte. I tillegg til de trykte versjonene av Salmer og Barnas sangbok, kan du finne opptak av mange salmer og barnesanger på music.ChurchofJesusChrist.org og i LDS Music og LDS Media Library-appen.

Mediebibliotek

Bilder, illustrasjoner, videoer og andre medier kan hjelpe dem du underviser til å visualisere læresetningene og historiene som finnes i Mormons bok. Gå inn på medialibrary.ChurchofJesusChrist.org for å bla igjennom Kirkens samling av medieressurser, inkludert samlingen av Mormons bok-videoer som fremstiller hendelser i Mormons bok. Medie-ressurser er også tilgjengelig i LDS Media Library-appen.

Kunst inspirert av evangeliet

Kunst kan hjelpe dem du underviser til å visualisere læren og historiene som finnes i Mormons bok. Mange bilder som du kan bruke i klassen finnes i Kunst inspirert av evangeliet, bok,medialibrary.ChurchofJesusChrist.org og i LDS Music og LDS Media Library-appen.

Seminar- og Institutt-håndbøker

Seminar- og Institutt-håndbøkene gir historisk bakgrunn og doktrinære kommentarer til prinsipper som finnes i Skriftene. De kan også gi inspirasjon til undervisningsforslag til Søndagsskole-klasser.

Emner i evangeliet

topics.ChurchofJesusChrist.org kan du finne grunnleggende informasjon om mange forskjellige emner i evangeliet på engelsk, sammen med koblinger til nyttige ressurser som aktuelle generalkonferansetaler, artikler, skriftsteder og videoer. Du kan også gå til Artikler om emner i evangeliet, som gir dybdesvar på spørsmål innenfor doktrinære og historiske emner.

Tro mot pakten

Denne ressursen inneholder enkle forklaringer om emner i evangeliet, oppført i alfabetisk rekkefølge.

Forkynn mitt evangelium

Denne veiledningen for misjonærer gir en beskrivelse av evangeliets grunnleggende prinsipper.

Til styrke for ungdom

Denne ressursen oppsummerer Kirkens normer som kan hjelpe oss til å holde oss verdige til Herrens velsignelser. Henvis til den ofte, særlig hvis du underviser ungdom.

Undervisning på Frelserens måte

Denne ressursen kan hjelpe deg å lære om og anvende prinsipper for Kristus-lignende undervisning. Disse prinsippene drøftes og praktiseres på lærerrådsmøter.

Bilde
nettbrett som viser Gospel Library

Skriv ut