Kom och följ mig
Övriga resurser


”Övriga resurser”, Kom och följ mig – för Söndagsskolan: Mormons bok 2020 (2020)

”Övriga resurser”, Kom och följ mig – för Söndagsskolan: 2020

Övriga resurser

Dessa resurser finns på appen Evangeliebiblioteket och på ChurchofJesusChrist.org.

Kom och följ mig – för enskilda och familjer

Du kan anpassa alla aktiviteter i den här resursen för att användas i din söndagsskoleklass. Uppmuntra klassdeltagarna att berätta om sina erfarenheter och insikter om de har använt de här aktiviteterna i sina personliga skriftstudier eller skriftstudier med familjen.

Kyrkans tidskrifter

Tidningen Liahona innehåller artiklar och annat som kan användas som tillägg för att undervisa principerna i Kom och följ mig – för Söndagsskolan.

Psalmer och Barnens sångbok

Andlig musik inbjuder Anden och undervisar om läran på ett minnesvärt sätt. Förutom de tryckta utgåvorna av Psalmer och Barnens sångbok kan du också finna inspelningar av många psalmer och barnsånger på music.ChurchofJesusChrist.org och apparna LDS Music och LDS Media Library.

Mediabibliotek

Bilder, videor och andra medier kan hjälpa dem du undervisar att göra sig en bild av lärosatserna och berättelserna i Mormons bok. Besök medialibrary.ChurchofJesusChrist.org för att gå igenom kyrkans samling av medieresurser, däribland en serie videor på engelska som skildrar händelserna i Mormons bok. Många av de här resurserna finns också i appen LDS Media Library.

Evangeliet i bild

Konst kan hjälpa dem du undervisar att visualisera läran och berättelserna i Mormons bok. Många bilder som ni kan använda på lektionen finns i Evangeliebilder,medialibrary.ChurchofJesusChrist.org och i apparna LDS Music och LDS Media Library.

Studiehandledningar för seminariet och institutet

Lektionsböcker för seminariet och institutet ger historisk bakgrund och doktrinära kommentarer till principer som finns i skrifterna. De kan också ge inspiration till undervisningsförslag i Söndagsskolans klasser.

Evangelieämnen

topics.ChurchofJesusChrist.org hittar du grundläggande information om ett antal evangelieämnen och länkar till hjälpresurser såsom tal från generalkonferenser, artiklar, skriftställen och videor. Där finns också uppsatser om evangelieämnen, som besvarar doktrinära och historiska frågor på djupet.

Stå fast i din tro

Den här resursen förklarar evangelieämnen i alfabetisk ordning och på ett enkelt sätt.

Predika mitt evangelium

Den här handledningen för missionärer innehåller en översikt över grundläggande evangelieprinciper.

Vägledning för de unga

Den här resursen framlägger kyrkans normer, som kan hjälpa oss att förbli värdiga Herrens välsignelser. Tänk på att ofta använda den, särskilt om du undervisar ungdomar.

Undervisa på Frälsarens sätt

Den här resursen kan hjälpa dig att lära dig och tillämpa principer för kristuslik undervisning. Dessa principer tas upp och tillämpas i rådsmöten för lärare.

Bild
surfplatta som visar Evangeliebiblioteket

Skriv ut