Vuoden 2017 hartaustilaisuudet
Parannus ja rakkaus


Parannus ja rakkaus

Ilta vanhin Kim B. Clarkin seurassa

Maailmanlaajuinen hartaustilaisuus nuorille aikuisille • 7. toukokuuta 2017 • Suolajärven tabernaakkeli

Vanhin Clark ja minä olemme onnellisia saadessamme olla teidän kanssanne tässä maailmanlaajuisessa hartaustilaisuudessa.

Haluan kertoa teille muutamia ajatuksia, jotka ovat lähellä sydäntäni ja joiden toivon olevan merkityksellisiä myös teille.

Ensiksi, haluan ilmaista rakkautta: sydämeeni on kasvanut erityinen tunne kirkon nuoria aikuisia kohtaan. Te olette siinä vaiheessa elämäänne, jolloin teette ratkaisevan tärkeitä valintoja – kun hankitte itsellenne koulutusta, etsitte työtä, palvelette lähetystyössä, seurustelette, menette naimisiin ja perustatte perheen. Olen tuntenut ja nähnyt sen mahtavan voiman, joka teillä on saada aikaan hyvää, kun teette pyhiä liittoja ja pidätte ne ja kun pyritte saamaan selville Herran tahdon tehdessänne näitä valintoja. Te olette ihmeellisiä! Ja Herra rakastaa teitä. Minä tiedän sen.

Lisäksi haluan lausua teille todistukseni ja muutamia kannustuksen sanoja. Haluan teidän tietävän, että tiedän Jumalan olevan meidän elävä taivaallinen Isämme. Tiedän, että Hän antoi meille pelastussuunnitelman ja Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Vapahtajamme ja Lunastajamme, ihmeellisen lahjan. Tiedän, että profeetta Joseph Smith on aikojen täyttymisen taloudenhoitokauden profeetta. Tiedän, että Kristus tulee jälleen ja että meidän tulee valmistautua siihen tulemiseen.

Kuinka me valmistaudumme niin mahtavaan tapahtumaan? Se voi tuntua ylivoimaiselta! On niin paljon tehtävää! Haluan antaa rohkaisua ja toivoa kahdessa periaatteessa, jotka auttavat meitä olemaan valmiita: parannus ja rakkaus.

Presidentti Monson opetti meille yleiskonferenssissa viime lokakuussa: ”Keskeistä tässä suunnitelmassa on meidän Vapahtajamme Jeesus Kristus. Ilman Hänen sovitusuhriaan kaikki olisivat hukassa. Ei kuitenkaan riitä, että pelkästään uskoo Häneen ja Hänen palvelutyöhönsä. Meidän täytyy tehdä työtä ja oppia, tutkia ja rukoilla, tehdä parannusta ja kehittyä.”1

Meidän täytyy tehdä parannusta. Ja millainen siunaus se onkaan! Jeesuksen Kristuksen sovituksen ja voiman ansiosta me voimme voittaa jokaisen heikkouden, tuskan, murheen ja synnin. Olen oppinut, että vaikka parannus on usein sitä, että lakkaa tekemästä jotakin, mitä on tekemässä, se voi myös koskea jotakin, mitä pitää alkaa tehdä mutta mitä ei ole tehnyt.

Yksi tärkeimmistä asioista, mitä meidän täytyy alkaa tehdä osana parannusta, on muiden ihmisten palveleminen. Juuri muita palvelemalla, työskentelemällä Herran rinnalla ja kokemalla Hänen puhdasta rakkauttaan me tulemme todella tuntemaan Vapahtajan. Näin sen rakkauden voiman, joka tulee muiden palvelemisesta, eräässä sakramenttikokouksessa vain kuukausi sitten.

Astuin kappelisaliin erään ystäväni kanssa, joka pysähtyi tervehtimään yhtä Alkeisyhdistys-luokkansa pienistä tytöistä. Kokouksen aikana ystäväni hyväksyttiin uudeksi vaarnan Apuyhdistyksen johtajaksi. Se pieni tyttö, jota hän oli tervehtinyt tullessamme kappelisaliin, kääntyi ympäri ja katsoi ystävääni, opettajaansa. Tämä suloinen tyttö tiesi, että hänen opettajansa vapautettaisiin ja alkoi itkeä. Hän kiiruhti penkin toiseen päähän ja painoi päänsä äitinsä olkapäätä vasten! Katsoin ystävääni, uutta vaarnan Apuyhdistyksen johtajaa, ja näin hänenkin silmiensä kyyneltyneen! Se oli minulle voimallinen todistus rakkaudesta. Tunsin kyynelten kihoavan omiin silmiini. Näin Kristuksen puhtaan rakkauden lahjan, joka tulee Vapahtajalta Hänen tosi seuraajilleen, kun he palvelevat Hänen valtakunnassaan.

Moronin luvussa 7 Mormon opettaa meitä:

”Jos siis, rakkaat veljeni, teillä ei ole rakkautta, te ette ole mitään, sillä rakkaus ei koskaan katoa. Pitäkää sen vuoksi kiinni rakkaudesta, joka on suurin kaikista, sillä kaiken täytyy kadota –

mutta aito rakkaus on Kristuksen puhdasta rakkautta, ja se kestää ikuisesti.”2

Rakkaat veljeni ja sisareni, rukoilen, että me jokainen toimimme osoittaen uskoa Jeesukseen Kristukseen ja käännymme Hänen puoleensa, teemme parannuksen synneistämme ja palvelemme Häntä koko sydämestämme. Tiedän, että jos teemme näin, meistä tulee itse asiassa Hänen tosi seuraajiaan. Ja tiedän, että jos rukoilemme Isää koko sydämen voimalla, että täyttyisimme Hänen rakkaudellaan3, niin me saamme suuremman uskon, suuremman toivon ja me tunnemme suurempaa rakkautta – nimittäin Kristuksen puhdasta rakkautta. Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

Tulosta