2021
En norm for ditt liv
Oktober 2021


“En norm for ditt liv”, Til styrke for ungdom, okt. 2021.

En norm for ditt liv

La Unge kvinners tema være en rettesnor og et kompass for hele ditt liv.

Bilde
ung kvinne

Unge kvinners tema er en påminnelse om din identitet og hensikt. Det gir enorm styrke når ord som “elsket datter”, “Jesu Kristi disippel” og “vitne for Gud” definerer hvem vi virkelig er. Disse uttrykkene fyller oss med kjærlighet og gir oss tillit til vår evne til å takle utfordringer og finne glede. Likeledes minner løftene om “evig fremtid”, “personlig åpenbaring” og “opphøyelse” oss om at livet har mening og hensikt utover én vanskelig dag. Når du fremsier dette temaet, erklærer du hva det vil si å være en datter av himmelske foreldre og forbereder deg og verden til at vår Frelser Jesus Kristus kan vende tilbake.

Her forteller noen unge kvinner fra hele verden hva temaet betyr for dem.

Bilde
ung kvinne

“Jeg elsker at hvert utsagn begynner med ‘Jeg’. Denne formuleringen minner meg om at mitt vitnesbyrd er mitt vitnesbyrd og at jeg må være den som arbeider hardere for å bli som min Frelser.”

Caroline F., 15 i Virginia i USA

“Én ting temaet lærer oss så tydelig, er hvor høyt våre himmelske foreldre elsker oss. Vår himmelske Fader har sendt oss til jorden, men har ikke overlatt oss til oss selv. Vi har alle et fantastisk potensial, og fordi Gud elsker oss så høyt, la han en plan for at vi kan nå dette potensialet. Det er virkelig betryggende å vite at selv på de vanskeligste dagene har vi himmelske foreldre som heier på oss.”

Rebecca S., 16, og Megan S., 14, Texas i USA

“Unge kvinners tema er virkelig spesielt for meg fordi det minner meg om alltid å være misjonær uansett hvor jeg er og uansett hvor jeg skal: skolen eller kirken eller hjemme.”

Quincy E, Connecticut i USA

“Temaet minner meg om at jeg må søke anledninger til å bli et bedre menneske. Noen ganger blir jeg frustrert når jeg ikke klarer å gjøre noe jeg vet at jeg burde gjøre. Men når jeg kommer til kort, vet jeg at jeg også har en mulighet til å bli bedre. Omvendelsens gave er kanskje det beste som finnes.”

Anastasiya S., 12, Moskva i Russland

“Det er vanskelig å være medlem av Kirken i vår tid. Vi er noen ganger redde for å bli utpekt og fortalt at vi er annerledes. Men temaet minner meg om at jeg gjør mitt beste for å ligne Jesus Kristus. Temaet hjelper meg å glemme hva andre måtte si og holde fokus på det jeg virkelig ønsker.”

Zoe V., 16, Argentina

“Setningen ‘Når jeg arbeider med flid for å oppnå opphøyelse, verdsetter jeg omvendelsens gave og søker å forbedre meg hver dag’ minner meg om at omvendelse ikke er noe negativt. Det er en vakker mulighet til å fornye oss og innrette oss etter Gud. Jeg er så takknemlig for den fred og glede omvendelse gir!”

Hailey S. 17, Arizona i USA

Bilde
ung kvinne

“Å følge temaet hjelper meg å være den beste versjonen av meg selv.”

Eav N., 11, Utah i USA

“Temaet gir meg kunnskap om at jeg er en datter av himmelske foreldre. Å vite dette hjelper meg å ikke føle meg alene i vanskelige tider. Når det er vanskelig for meg å nå mine mål, tenker jeg på min guddommelige natur og min evige fremtid. Det inspirerer meg til å være sterk og ikke gi opp.”

Liza B., 12, Kiev i Ukraina

“Unge kvinners tema er spesielt for meg fordi det hjelper meg å forstå min betydning som ung kvinne og som en Guds datter. Jeg setter pris på hver eneste linje. Det forteller meg ting jeg skulle gjøre for å komme nærmere ham. Det hjelper meg også å finne hensikten med livet.”

Sariah D., 14, St. Catherine på Jamaica

Bilde
ung kvinne

Skriv ut