2021
Fra misjonærhenvisning til mirakel
Oktober 2021


“Fra misjonærhenvisning til mirakel”, Til styrke for ungdom, okt. 2021.

Fra misjonærhenvisning til mirakel

Vis kjærlighet. Del. Innby. Og nå er det enklere enn noensinne.

Har du noen gang hatt mot til å bære vitnesbyrd for noen? Kanskje du fikk en tilskyndelse om at en slektning eller venn trengte å høre evangeliet.

Etterlevelse av evangeliet gir oss indre lys, og Jesus Kristus ber oss dele dette lyset med verden (se Matteus 5:16). Når vi gjør det, kan vi finne noen som er beredt til å lære av misjonærene. I så fall er det en funksjon i Kirkens Medlemsverktøy-app som kan hjelpe misjonærene å få kontakt med dem. Historiene nedenfor viser hvordan folk har brukt denne funksjonen – og hvordan den kan velsigne dem du inviterer til å møte misjonærene.

Jason besvarer en bønn

Bilde
misjonærer og ung mann

Illustrasjoner: Michael Mullan

For ikke lenge siden besøkte Jason San Diego i California for å få kreftbehandling. Selv om det var en vanskelig tid for ham, sier Jason: “Om morgenen ba jeg om å få anledning til å dele evangeliet med noen som var forberedt.”

Han tok en taxi til flyplassen og innledet en samtale med sjåføren, Robert. Ganske snart uttrykte Jason sin tro på Gud og sa at han var medlem av Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige. “Robert ble begeistret og fortalte meg at han hadde sett tempelet vårt i nærheten av motorveien”, sier Jason. “Han hadde bedt til Gud om å få lære mer om vår tro. Jeg sa at bønnen hans hadde blitt besvart.”

Jason tilbød seg å presentere Robert for misjonærene, noe han straks takket ja til. Jason brukte funksjonen “Henvis en venn” i appen Medlemsverktøy til å sende inn Roberts informasjon. Noen måneder senere fikk Jason en melding fra misjonærene i San Diego. “De informerte meg om at Robert ble døpt dagen før. Det var fantastisk!”

Karen sender trøst

Bilde
unge kvinner som ringer, og misjonærer

Karen og hennes kusine Amy bodde mer enn 2000 km fra hverandre. Karen visste at Amy trengte trøst, og selv om hun ikke kunne være der fysisk, kunne misjonærene i Amys hjemby det! Karen brukte henvisningsverktøyet til å fortelle misjonærene i Salt Lake City om Amy. “De ringte meg, og jeg forklarte Amys oppvekst, nåværende situasjon og at hun følte at Gud var sint på henne”, sier Karen.

Snart tok søstermisjonærene kontakt med Amy. Mens de snakket på telefonen sammen, ba de for henne. Den kvelden ringte Amy Karen for å fortelle henne om misjonærene som ba for henne. “Hun var så rørt av vennligheten deres”, sier Amy.

Selv om Amy ikke har begynt å gå i kirken, har hun begynt å be til vår himmelske Fader daglig. Karen vet ikke hva fremtiden vil bringe, men hun sier: “Amy kommer nærmere Kristus.”

Eduarda deler sitt lys

Bilde
unge menn på en benk

“Til å begynne med visste jeg aldri hvordan jeg skulle dele evangeliet med noen eller hvordan jeg skulle presentere misjonærene for vennene mine”, forklarer Eduarda. Eduarda er fra Brasil, og selv om hun ikke er omgitt av mange medlemmer av Kirken, vet hun at “Herren alltid bereder en måte for at hans barn kan få vite sannheten”.

Eduarda delte en kirkevideo med en venn, som likte det han så. Da vennen hennes ble mer interessert i Kirken, oppfordret Eduarda ham til å møte misjonærene, og brukte misjonærhenvisningsfunksjonen på Kirkens nettsted. Eduarda tilføyde en kommentar og sa at hun ønsket å delta i sin venns fremgang med hensyn til å lære evangeliet. Misjonærene gikk gladelig med på det. Eduarda deltok også i dåpen.

Eduarda sier at hun følte Guds kjærlighet til hans barn i det øyeblikket. Hun forklarer også: “Vi har alle noen som ser Kristi lys i oss. Vi trenger bare å invitere dem til å se hva dette lyset er!”

Invitasjon til alle

Neste gang du får inntrykk av at noen kan ha nytte av å lytte til misjonærene, må du ikke nøle med å bruke dette verktøyet til å sette vennene dine i kontakt med misjonærene. Misjonærene vil med glede invitere deg til å delta når vennene dine møter dem. Og hvem vet? Du kan til og med bli vitne til et mirakel underveis.

Skriv ut