2021
Din frihetsfane
Oktober 2021


“Din frihetsfane”, Til styrke for ungdom, okt. 2021.

Din frihetsfane

De inspirerte ordene i det nye temaet for quorumer i Det aronske prestedømme kan være til styrke for deg i en krevende verden.

Bilde
ung mann

I en tid med krig og strid holdt oldtidsprofeten kaptein Moroni frihetens fane og oppfordret nephittene til å forsvare sin religion, sin frihet, sin fred og sine familier (se Alma 46:12). Frihetens fane minnet folket på deres plikt overfor Gud og de tingene som var verdt å kjempe for.

Akkurat som på Moronis tid er det mange mennesker i dag som vender seg bort fra Jesu Kristi læresetninger. For å hjelpe unge menn å stå urokkelig som Moroni, har Kirkens ledere laget et tema, en frihetsfane for vår tid, for å hjelpe dere unge menn å takle dagens utfordringer.

Når du lærer og etterlever ordene i Tema for quorumer i Det aronske prestedømme, kan du stå sterkt og forenet med andre unge menn over hele verden for å forsvare sannheten. Les hvordan temaet for quorumer i Det aronske prestedømme har inspirert andre til å bli bedre sønner av Gud når de søker å forberede verden for Frelserens tilbakekomst til jorden.

Bilde
ung mann

“Det nye temaet for quorumer i Det aronske prestedømme hjelper meg å huske hvem jeg er og hvem jeg trenger å bli for å kunne være sammen med Kristus. Det minner meg på at jeg er en elsket sønn av min himmelske Fader og at jeg må tjene med fullstendig flid og arbeide hardt for å kunne velsigne meg selv og andre rundt meg. Han forventer det beste av meg, og det er det jeg vil gi. Han forventer min hjelp til å forberede verden til Frelserens tilbakekomst ved å spre evangeliet overalt.”

Anderson E., 14, Brasil

“Jeg har satt meg som mål å begynne å lære temaet utenat slik at det ikke bare er noe jeg leser på søndag. Jeg ønsker at det skal være noe jeg har i hjertet, slik at det blir en del av livet mitt.”

Andrew, 17, Utah i USA

“Jeg liker temaet veldig godt. Å si ting som ‘Jeg forbereder meg til å reise på misjon’ og ‘å bli en god ektemann’ oppmuntrer alle, også de som ikke gjør det, til å være gode misjonærer og gode ektemenn. Det hjelper meg i mitt daglige forsøk på å bli et bedre menneske og mer trofast mot Jesu Kristi evangelium.”

Ricardo P., 15, Brasil

Bilde
ung mann

“Jeg liker at temaet for Det aronske prestedømmes quorumer legger vekt på hjemmet og hvor viktig det er å tjene i hjemmet. Dette minner meg på at et av de viktigste stedene å utføre tjeneste, er hjemme og for min egen familie.”

Mitchell B., 16, Australia

“‘Jeg er en elsket Guds sønn, og han har et verk for meg å utføre.’ Så ofte tar vi slike erklæringer for gitt, men når jeg har grått i mørket, har jeg følt Guds varme hånd på min skulder og hans kjærlighet i mitt hjerte. Når jeg har kommet på avveier og er i villrede, rekker Gud ut sin hånd og vinker meg tilbake. Jeg er hans barn, og han ønsker det beste for meg. Det er et arbeid han trenger at jeg utfører.”

Eli S., 18, New Jersey i USA

“Det nye temaet hjelper meg å reflektere over det jeg kan gjøre i Herrens verk. Det lærer meg at de små tingene også er nødvendige og grunnleggende.”

Mateus S., 14, Brasil

Bilde
ung mann

Skriv ut