2022
Hodepryd istedenfor aske: Tilgivelsens helbredende vei – utdrag
November 2022


“Hodepryd istedenfor aske: Tilgivelsens helbredende vei – utdrag”, Til styrke for ungdom, nov. 2022.

Hodepryd istedenfor aske: Tilgivelsens helbredende vei

Utdrag

Bilde
Kristin M. Yee
Bilde
Yee – sitat til plakat

Last ned PDF

And I Partook [Og jeg tok del], av Kristin Yee

Vi er ikke overlatt til å takle konsekvensene av andres handlinger på egenhånd. Vi kan også bli helbredet og få mulighet til å bli frelst fra byrden av et stridig hjerte og eventuelle handlinger som måtte følge.

Herren krever at vi tilgir for vårt eget beste. Men han ber oss ikke om å gjøre dette uten hans hjelp, hans kjærlighet og hans forståelse. Gjennom våre pakter med Herren kan vi alle motta den styrkende kraft, veiledning og den hjelp vi trenger til både å tilgi og bli tilgitt …

Han sa: “Herrens Ånd er over meg, for han har salvet meg til å forkynne evangeliet for fattige. Han har sendt meg for å forkynne for fanger at de skal få frihet og for blinde at de skal få syn, for å sette undertrykte fri” [Lukas 4:18; uthevelse tilføyd].

Til alle som er sønderknuste, fanget, knust og kanskje forblindet av smerte eller synd, tilbyr han helbredelse, renselse og befrielse. Jeg vitner om at den helbredelse og renselse han tilbyr, er reell …

Jesus Kristus er din personlige Messias, din kjærlige Forløser og Frelser, som kjenner ditt hjertes bønner. Han ønsker din helbredelse og lykke. Han er glad i deg. Han gråter sammen med deg i dine sorger og fryder seg over å gjøre deg hel. Må vi løfte vårt hjerte og ta imot hans kjærlige hånd som alltid er rakt ut når vi vandrer på tilgivelsens helbredende sti.

Skriv ut