2023
4 måter du kan bli Kristus mer lik på
August 2023


“4 måter du kan bli Kristus mer lik på”, Til styrke for ungdom, aug. 2023.

4 måter du kan bli Kristus mer lik på

Trenger du noen ideer for å delta i programmet Barn og ungdom? Her er noe av det ungdom på Filippinene gjør!

Bilde
ungdom ved tempelet

1. Tjene som ham (Tjeneste og aktiviteter)

Du blir Frelseren mer lik ved å tjene andre slik han ville ha gjort. Og det trenger ikke å være vanskelig! Tjeneste kan være så enkelt som å delta i Unge menns eller Unge kvinners aktiviteter, utføre dåp for de døde eller sende en hyggelig melding til en venn. Hvordan kan du tjene andre?

Bilde
ung kvinne

“Som ung kvinne elsker jeg å yte tjeneste til andre unge kvinner og hjelpe dem. Jeg vet at jeg hjelper til med Israels innsamling, ja, i min egen menighet.”

Jana, 17

Bilde
ung mann

“Når jeg tenker på tjeneste, tenker jeg på min plikt og mitt ansvar som diakon for å bidra til å dele ut nadverdsbrødet og -vannet hver søndag. Jeg vet at Jesus Kristus er det fullkomne eksempel på tjeneste.”

Josh, 13

2. Vokse som ham (Personlig utvikling)

Du kan sette deg mål for å vokse mer som Frelseren åndelig, fysisk, sosialt og intellektuelt (se Lukas 2:52). Spør vår himmelske Fader hvordan han ønsker at du skal vokse, og lag så en plan og handle! Hvordan kan du vokse mer som Frelseren?

Bilde
ung kvinne

“På grunn av vår himmelske Faders kjærlighet til oss, velsigner han oss med gaver og talenter. Jeg for min del føler glede hver gang jeg danser, og spesielt når jeg deler det ved å undervise andre. Det er en fin måte å styrke min tro på min Frelser på, bygge opp min selvtillit og også møte nye venner. Men noe av det beste ved det, er at jeg gjør mine foreldre, søsken og venner glade. Jeg vet at vi får gaver og talenter til gavn for andre, og det er det som gjør meg glad når jeg danser.”

Leigh, 16

3. Lær av ham (Lære evangeliet)

Du blir Frelseren mer lik når du studerer evangeliet og deretter handler ifølge det du lærer. Du lærer om ham i ditt personlige studium og når du går i kirken og på Seminar, for eksempel. Hvordan kan du lære mer om Frelseren?

Bilde
ung kvinne

“Å delta i klassen min i Unge kvinner og lytte til talerne under søndagens møter gir meg kunnskap. Når vi anvender Guds ord i vårt liv, blir det visdom.”

Mia, 12

Bilde
ung kvinne

“Å prioritere Seminar er lettere sagt enn gjort. Men når du ber og tenker på hvorfor åndelig læring er viktig, blir ikke avgjørelsen så vanskelig. Det hjalp meg til å bli kjent med min Frelser, komme nærmere ham og vokse sammen med ham.”

Dzuliah, 19

4. Vend deg til Ham

Når du streber etter å bli Kristus mer lik, må du sørge for at du fokuserer på ham! Han er “veien og sannheten og livet” (Johannes 14:6). Noen ganger kan det føles vanskelig å gjøre alt det du trenger å gjøre, men når du fokuserer på Frelseren og hva han ville gjort, kan du vite hva som er viktigst.

Bilde
ung mann

“Min kjærlighet til Jesus Kristus påvirker meg til å ta viktige avgjørelser fordi jeg prøver å forestille meg hva han ville gjort. Jeg har tatt dårlige avgjørelser før fordi jeg ikke har hatt min kjærlighet til min Frelser som mitt fokus. Jeg vet at vi ikke er fullkomne, men ved å følge Jesus Kristus og holde hans bud, kan vi vise vår kjærlighet til ham og bli ham mer lik.”

Justine, 15

Skriv ut