Det nye testamente 2023
Et mønster for undervisning


“Et mønster for undervisning”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: Det nye testamente 2023 (2022)

“Et mønster for undervisning”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: 2023

Bilde
ungdom som studerer Skriftene

Et mønster for undervisning

Hver oversikt i denne ressursen følger et mønster for å Oppfordre til å dele og undervise i læren. Når du underviser, kan elementene i dette mønsteret ofte overlappe hverandre eller fremkomme i en annen rekkefølge. Tenk for eksempel over at deling er en anledning til å undervise i læren, og undervisning i læren skulle innebære oppfordringer til å dele. La justeringer av dette mønsteret skje naturlig ved at du følger tilskyndelser fra Ånden for å dekke behovene til dem du underviser.

Oppfordre til å dele

Som en del av hver leksjon kan du be klassemedlemmene dele innsikt og erfaringer de fikk den forrige uken, når de studerte Skriftene personlig og i familien, og anvendte det de lærte. Hjelp klassemedlemmene å forstå at deres egen læring utenfor klasserommet er viktig. Deres individuelle omvendelse til vår himmelske Fader og Jesus Kristus vil komme ikke bare ved å lære på søndag, men også ved deres daglige erfaringer. Når klassemedlemmene hører hverandres erfaringer og vitnesbyrd om Jesus Kristus og hans evangelium, er det mer sannsynlig at de selv søker lignende erfaringer.

Ikke alle vil ha lest kapitlene til hver leksjon, og noen av dem som har gjort det, vil likevel ikke føle seg komfortable med å dele. Sørg for at alle klassemedlemmene føler seg som en verdifull del av klassen, enten de har noe å dele eller ikke.

Undervis i læren

Du og klassemedlemmene skulle fokusere på Jesus Kristus og hans lære – evangeliets evige sannheter – slik de finnes i de utpekte skriftstedene. Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier kan hjelpe deg å forstå læren du skal undervise i. Hvilke vers, sitater, erfaringer, spørsmål og andre ressurser kan du dele mens dere snakker om læren fra Skriftene? Hvordan kan du bruke disse ressursene for å hjelpe klassemedlemmene til å oppdage og forstå prinsipper i evangeliet? Hvordan kan du hjelpe dem å bygge opp sin tro på vår himmelske Fader og Jesus Kristus?

Skriv ut