Vriend
Bekering maakt ons blij!
September 2024


‘Bekering maakt ons blij!’, Vriend, september 2024, 2–3.

Van het Eerste Presidium

Bekering maakt ons blij!

Naar ‘Gereinigd door bekering’, Liahona, mei 2019, 91–94.

Afbeelding
Jezus Christus met kinderen

Bekering maakt ons blij. Bekering is een belangrijk onderdeel van Gods plan. We moeten ons allemaal bekeren.

Eerst hebben we geloof in Jezus Christus. We moeten onze zonden verzaken en ze belijden. Dat betekent dat we toegeven dat we iets verkeerds hebben gedaan, sorry zeggen tegen de mensen die we pijn hebben gedaan, en dan we betere keuzes maken. We moeten ook elke sabbatdag aan het avondmaal deelnemen.

Door bekering worden we rein. De Heer belooft dat Hij dan niet meer aan onze zonden denkt (zie Leer en Verbonden 58:42). Wat een belofte! Wat een wonder! Wat een zegen!

Onze liefdevolle Heiland staat met open armen klaar voor alle mensen die zich bekeren en Hem volgen.

Weer rein

Doe deze activiteit om iets over bekering te leren!

  1. Vul een doorzichtig potje met water. Doe dan wat stenen en zand in het water. Dat zijn de verkeerde keuzes die we maken.

  2. Om weer rein te worden, moeten we het verkeerde niet meer doen. Haal de stenen uit het potje. Hoe ziet het water er nu uit? Is het nog steeds modderig?

  3. We hebben Jezus Christus nodig om ons volledig te kunnen bekeren. We moeten geloof in Hem en zijn verzoening hebben. Houd het potje met water onder de kraan. Laat er schoon water in stromen tot al het vuile water eruit is! Dat stelt de macht voor die Jezus Christus heeft om ons rein te maken.

Afbeelding
verhaal (pdf)

Illustraties, Alyssa Tallent

Afdrukken