2021
Guddommelighedens kraft gennem præstedømmets ordinancer og velsignelser
August 2021


»Guddommelighedens kraft gennem præstedømmets ordinancer og velsignelser«, Til styrke for de unge, aug. 2021, s. 10-13.

Guddommelighedens kraft gennem præstedømmets ordinancer og velsignelser

Her er fire præstedømmeordinancer og -velsignelser, der indbyder Guds kraft i jeres liv.

På mine rejser som medlem af De Tolv Apostles Kvorum har jeg mødt unge i hele verden. Mange af dem kæmper med virkelige bekymringer: »Vil Gud hjælpe mig? Vil han lede mit liv? Hvordan kan jeg få den hjælp, vejledning og fred, jeg har brug for?«

Mine kære unge venner, Gud vil hjælpe jer, og han står klar til at velsigne jer. Som vores kærlige Fader, har han givet os ordinancer, der hjælper os til at føle hans kraft i vores liv – guddommelighedens kraft.

Tænk på dette skriftsted: »Guddommelighedens kraft [tilkendegives] i dets ordinancer« (L&P 84:20).

Her er fire ordinancer og velsignelser, der indbyder Guds kraft i jeres liv.

1. Kraften i nadveren

Billede
unge mænd velsigner nadveren

For det første kan vi føle guddommelighedens kraft gennem nadveren. Når vores tilgang til nadveren er, at den er en grundlæggende del af ugen, fornyer den os og hjælper os til at forberede os på de kommende seks dage.

Nadveren styrker vores indsats for vedvarende at omvende os. Når vi lever retfærdigt og stræber efter altid at huske på Frelseren, oplever vi en stadig styrkelse af vores tro på Herren Jesus Kristus. Vi finder styrke gennem ham til at ændre vores liv til det bedre.

Når vi nyder nadveren og stræber efter at blive mere som vor Frelser, vil gode egenskaber begynde at udvikle sig i os. Vi begynder naturligt at elske folk mere og dømme dem mindre. Vi bliver langsommere til vrede, og vi bliver tilbageholdende med at give efter for fristelse.

Ved at huske og holde vores pagter med Herren, hvilket vi gør, når vi nyder nadveren, lover han os, at hans Ånd altid vil være hos os (se L&P 20:77, 79) – ikke blot med os den dag, men altid.

2. Kraften i templet

Billede
unge mænd ved et tempel

For det andet kan vi modtage vejledning og kraft fra Gud ved at tage i templet. Der er en kraft i templet, selvom I endnu ikke har modtaget jeres begavelse. Det er bogstavelig talt Herrens hus.

Den bedste måde at nærme sig templet på er ved at forberede sig på forhånd. Bed vor himmelske Fader om at hjælpe jer med at opbygge tro på ham og hans Søn. Bed ham om at hjælpe jer til at vide, at han er der.

I kan ikke fremtvinge åndelighed eller åndelige oplevelser. Ofte vil de komme, når I ikke forventer dem. Et af de mest hyppige indtryk jeg får i templet er: »Vær rolig og vid, at jeg er Gud« (se Sl 46:10; se også L&P 101:16).

Guddommelighedens kraft i templet øges, når I udfører ordinancer for personer, hvis navn I har fundet gennem slægtsforskning. Jeg har mange gange følt styrken og tilstedeværelsen af dem, som jeg udførte ordinancer for i templet.

Når I bidrager til dette hellige arbejde, vil jeres kundskab om og tro på Frelseren blive større. I vil modtage et mere sikkert vidnesbyrd om, at livet fortsætter på den anden side af sløret.

Ikke alle bor tæt nok på et tempel til at tage derhen regelmæssigt. Herren vil anerkende jeres kærlighed til templet, selvom I er langt fra et. Hav et billede af templet i jeres hjem og søg opmærksomt efter dem, der har brug for disse ordinancer.

3. Kraften i jeres patriarkalske velsignelse

Billede
en ung kvinde læser sin patriarkalske velsignelse

Den tredje ting, der vil indbyde Guds kraft i jeres liv, er jeres patriarkalske velsignelse. Alle unge bør overveje at få en patriarkalsk velsignelse. Det er en mægtig kørselsvejledning for jeres liv.

Patriarkalske velsignelser nævner ikke alle aspekter af vores liv. Med de fremhæver forskellige advarsler, velsignelser og løfter til hver person og kommer med vigtig vejledning fra vor himmelske Fader.

Kraft kommer også gennem forberedelse. Et af mine børnebørn fortalte mig for nyligt, at han forberedte sig til at få sin patriarkalske velsignelse. Det var ikke noget hans forældre pressede ham til at gøre, han gjorde det på eget initiativ. Han ønskede den vejledning, den ville give. Jeg var imponeret over hans åndelige forberedelse.

Det er også vigtigt at være i den rette åndelige sindsstemning til at modtage jeres patriarkalske velsignelse. I ønsker at få jeres velsignelse, når I føler fred. En patriarkalsk velsignelse er en gave og bringer også guddommelighedens kraft ind i jeres liv.

4. Kraften i præstedømmevelsignelser

Billede
en ung kvinde får en præstedømmevelsignelse

Til sidst vil jeg gerne minde os alle om den kraft, det kan tilflyde vores liv igennem præstedømmevelsignelser fra værdige præstedømmebærere.

Jeg ved, at I sommetider kan være tøvende med at bede jeres far om en velsignelse, og nogle gange er fædre tøvende med at give en velsignelse. De kan føle sig uforberedte, men Herren vil velsigne dem i deres indsats.

Jeg vil opfordre jer til, hvis I har en far, der værdigt bærer præstedømmet, at gå til ham på tomandshånd og sige: »Far, jeg vil gerne have en velsignelse. Hvis du har brug for en uge eller måned til at blive klar i dit sind og åndeligt klar, kan jeg vente. Men kan vi planlægge det?«

Hvis jeres far ikke kan give jer en præstedømmevelsignelse, så tal med jeres forældre om at spørge en anden i jeres menighed, som I holder af og respekterer. I vil finde styrke og trøst fra vor himmelske Fader gennem præstedømmevelsignelsernes hverdagsmirakel.

Billede
Jesus helbreder

Helbredelse, af J. Kirk Richards

I vil finde Guds kraft i jeres liv.

Mine unge venner, i disse fire præstedømmeordinancer vil guddommelighedens kraft komme til jer. I vil, som jeg gør, vide, at Jesus er Kristus, Guds Søn, og at alt godt kommer fra ham. Jeg bærer vidnesbyrd om, at vi kan få adgang til den kraft gennem deltagelse i hans præstedømmeordinancer.

Udskriv