2022
Hva om jeg føler at mine anstrengelser for å dele evangeliet med andre ikke gjør noen forskjell?
Mars 2022


“Hva skal jeg gjøre når jeg føler at mine anstrengelser for å dele evangeliet med andre ikke gjør noen forskjell?”, Til styrke for ungdom, mars 2022.

Spørsmål og svar

“Hva skal jeg gjøre når jeg føler at mine anstrengelser for å dele evangeliet med andre ikke gjør noen forskjell?”

Følg Kristi eksempel

Bilde
ung kvinne

“En gang sa læreren min at Gud ikke finnes. Jeg hadde lest Mormons bok hver dag, og jeg visste at det han sa, ikke var sant. Jeg prøvde å bære vitnesbyrd, men han lyttet ikke. Jeg har lært at mine handlinger sier mer enn mine ord. Vennene mine støtter normene mine. De holder alltid øye med meg fordi jeg er medlem av Kirken.”

Valeria F., 18, Honduras

Be om hjelp

Bilde
ung mann

“Det er hundrevis av måter å dele evangeliet på. Noen ganger vil ikke din beste innsats garantere at vennene dine vil sette pris på deg. Du er ikke alene. Be din himmelske Fader og Frelseren om hjelp. Du vil kanskje oppdage noe nytt.”

Banri O., 15, Japan

Vær et godt eksempel

Bilde
ung kvinne

“Jeg husker alltid mine lederes råd: ‘Å være et eksempel er en av de beste måtene å dele evangeliet med andre på.’ Hvis vi gjør vårt beste for å være et godt eksempel og et lys for andre, vil det være lettere for oss å dele evangeliet med flere. Å være en representant for Jesus Kristus kan gi oss og menneskene rundt oss store velsignelser.”

Bonnie Q., 16, Bolivia

Det er deres valg

Bilde
ung kvinne

“Jeg har blitt avvist mange ganger når jeg har delt evangeliet med andre. Jeg blir ærlig talt lei meg noen ganger fordi jeg ikke ser noen resultater. Jeg har lært at det ikke er min feil når noen ikke tar imot evangeliet. Det er deres valg, og jeg må være tålmodig. Senere vil kanskje innsatsen min utgjøre en forskjell. Jeg kan alltid be for dem jeg inviterer.”

Cristina B., 18, Romania

Undervise og handle som Kristus

Bilde
ung mann

“Vi kan tenke ut nye, morsomme måter å dele evangeliet med andre på. Vi kan for eksempel lære av måten Jesus Kristus forkynte ved hjelp av lignelser og handlinger. Våre handlinger viser hvem vi er og våre normer.”

Johann S., 16, Bolivia

Vær tålmodig

“Jeg har blitt avvist mange ganger når jeg har delt evangeliet med andre. Jeg blir ærlig talt lei meg noen ganger fordi jeg ikke ser noen resultater. Jeg har lært at det ikke er min feil når noen ikke tar imot evangeliet. Det er deres valg, og jeg må være tålmodig. Senere vil kanskje innsatsen min utgjøre en forskjell. Jeg kan alltid be for dem jeg inviterer.”

Cristina B., 18, Romania

Fortsett å prøve

“Mange ganger når jeg inviterer vennene mine til å komme til kirken på søndager, takker de nei. Det er vanskelig å bli avvist, men når jeg leser i Skriftene, vet jeg at alt vi gjør for andre, gjør vi for Jesus Kristus. Jeg tror at tålmodighet er nøkkelen. Vi vet aldri når ordene vi deler, kan være til velsignelse for andre.”

Valeria V., 14, Bolivia

Be for dem

“En enkel måte å dele evangeliet med andre på, er ved å vise din kjærlighet til dine venner. Du kan be om mot til å dele evangeliet med andre. Du kan også be om at de må få en bedre forståelse av evangeliets budskap.”

Yuria K., 18, Japan

Skriv ut