2022
Seuraa Jeesusta – ole rauhantekijä
Toukokuu 2022


”Seuraa Jeesusta – ole rauhantekijä”, Nuorten voimaksi, toukokuu 2022.

Lauantain aamukokous

Seuraa Jeesusta – ole rauhantekijä

Otteita

Kuva
juliste vuorista horisontissa

Lataa PDF-tiedosto

Herra opetti, kuinka elää – silloin ja nykyään – halveksivassa maailmassa. ”Autuaita rauhantekijät”, Hän julisti, ”he saavat Jumalan lapsen nimen” [Matt. 5:9]. – –

Kuinka rauhantekijä tyynnyttää ja jäähdyttää palavat nuolet? Ei ainakaan kavahtamalla niiden edessä, jotka arvostelevat meitä. Sen sijaan me pysymme luottavaisina uskossamme, kerromme uskonkäsityksistämme vakaumuksella mutta aina ilman vihaa tai pahansuopuutta. – –

Mikä antaa meille sisäistä voimaa jäähdyttää, tyynnyttää ja sammuttaa palavat nuolet, joita suunnataan kohti rakastamiamme totuuksia? Voima tulee uskostamme Jeesukseen Kristukseen ja uskostamme Hänen sanoihinsa. – –

Vaikka nöyrä halumme on, että kaikki kunnioittaisivat Vapahtajan opetuksia, niin Herran profeettojensa välityksellä antamat sanat ovat usein vastoin maailman ajattelua ja suuntauksia. Niin on aina ollut. – –

Me aidosti rakastamme kaikkia lähimmäisiämme ja välitämme heistä, uskoivatpa he samoin kuin me tai eivät. – –

On tilanteita, jolloin rauhantekijänä oleminen tarkoittaa sitä, että vastustamme mielihalua vastata ja sen sijaan pysymme arvokkaasti vaiti. – –

Valitettavasti kaikki eivät pysy lujina rakkaudessaan Vapahtajaa kohtaan ja päättäväisyydessään pitää Hänen käskynsä. – –

Mekin voimme vetäytyä kiistelystä ja siunata muiden elämää, samalla kun olemme eristäytymättä omaan nurkkaamme. – –

Rakastakaamme Häntä ja rakastakaamme toisiamme. Olkaamme rauhantekijöitä, jotta meitä kutsuttaisiin ”Jumalan lapsiksi”.

Tulosta