2022
Jag vet att jag får träffa honom igen
Juli 2022


”Jag vet att jag får träffa honom igen”, Vägledning för de unga, juli 2022.

Temat och jag

Ungdomar berättar hur de lever efter orden i Unga kvinnors tema och temat för aronska prästadömets kvorum

Jag vet att jag får träffa honom igen

”Jag strävar … att ta emot templets välsignelser och evangeliets bestående glädje.”

Bild
ung man

Jag tror att Herren gav oss familjer så att vi kan stärka och stödja varandra. Herren gav oss också familjer så att vi inte skulle vara ensamma. Men när pappa gick bort kände jag mig väldigt ensam. Min pappa och jag stod varandra nära och jag hade förlorat hans ständiga exempel. Det kändes som om allt jag kunde göra var att gråta.

Men en kväll bestämde jag mig för att be en bön. I mitt hjärta kände jag Anden tala om för mig att jag inte var ensam. Jag har kunskap om frälsningsplanen. Tack vare Jesu Kristi försoning får jag träffa pappa igen. Vetskapen om att familjer kan vara tillsammans för evigt är mycket viktig för mig. Och jag vet att vi kan vara en evig familj eftersom mina föräldrar beseglades i templet.

När jag fyllde 12 år planerade jag att besöka templet för att utföra dop för de döda för första gången. Men då stängdes templen på grund av pandemin. Jag ser verkligen fram emot att vara inne i templet för första gången och känna glädjen där.

När min bror beseglades till sin fru väntade jag utanför templet. Men till och med därute hade jag en underbar känsla i hjärtat. Så jag kan föreställa mig hur det måste kännas där inne. Min familj berättade för mig att templet är en plats där vi kan glädjas åt den fullkomliga plan som Gud har förberett för oss.

Jag har också lärt mig av profeternas lärdomar att jag kan ingå heliga förbund i templet. Varje förbund vi ingår i templet är ytterst viktigt. Jag har fått min tempelrekommendation och kan knappt vänta tills jag får använda den. Och jag vet att en dag när jag beseglas till min framtida fru kommer jag att kunna få en egen evig familj.

Författaren bor i Culiacan, Mexiko.

Skriv ut