2023
In de liefde van de Heiland blijven
Juni 2023


‘In de liefde van de Heiland blijven’, Voor de kracht van de jeugd, juni 2023.

Nog een gedachte

In de liefde van de Heiland blijven

Uit een toespraak gehouden tijdens de algemene oktoberconferentie van 2016.

Jezus heeft gezegd:

‘Zoals de Vader Mij liefgehad heeft, heb ook Ik u liefgehad; blijf in Mijn liefde.

Afbeelding
anker

Illustraties, Jarom Vogel

‘Als u Mijn geboden in acht neemt, zult u in Mijn liefde blijven, zoals Ik de geboden van Mijn Vader in acht genomen heb en in Zijn liefde blijf’ (John 15:9–10).

Afbeelding
jongeman bidt

In de liefde van de Heiland ‘blijven’ betekent zijn genade ontvangen en erdoor vervolmaakt worden. Om zijn genade te ontvangen moeten we geloof in Jezus Christus hebben en zijn geboden onderhouden, inclusief bekering van onze zonden, ons laten dopen voor de vergeving van zonden, de Heilige Geest ontvangen en op het pad van gehoorzaamheid aan zijn geboden voortgaan.

Afbeelding
bril

Jezus heeft geopenbaard dat zijn lijden voor onze zonden en voor onze verlossing van de lichamelijke en de geestelijke dood – de ultieme manifestatie van zijn liefde – Hem ‘ja, God, de grootste van allen, van pijn deed sidderen en uit iedere porie bloeden, en naar lichaam en geest deed lijden’ (Leer en Verbonden 19:18). Zijn lijden in Gethsémané en aan het kruis was erger dan een sterveling kan verdragen. Maar uit liefde voor zijn Vader en voor ons doorstond Hij het en kan Hij ons zowel onsterfelijkheid als het eeuwige leven bieden.

Afbeelding
diamant

Wat is goddelijke liefde een waardevol geschenk!

Wilt u Hem die u eerst liefhad liefhebben? (Zie 1 Johannes 4:19.) Onderhoud dan zijn geboden. Wilt u vriend worden van Hem die zijn leven voor zijn vrienden heeft neergelegd? (Zie Johannes 15:13.) Onderhoud dan zijn geboden. Wilt u in zijn liefde blijven en alles ontvangen wat Hij u zo genadig aanbiedt? Onderhoud dan zijn geboden. Ik bid dat we zijn liefde zullen voelen en er ten volle in zullen blijven.

Afdrukken