2023
Bli i Frelserens kjærlighet
Juni 2023


“Bli i Frelserens kjærlighet”, Til styrke for ungdom, juni 2023.

Det siste ordet

Bli i Frelserens kjærlighet

Fra en generalkonferansetale i oktober 2016.

Jesus sa:

“Likesom Faderen har elsket meg, så har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet.

Bilde
anker

Illustrasjoner: Jarom Vogel

Hvis dere holder fast på mine bud, da blir dere i min kjærlighet, likesom jeg har holdt fast på min Fars bud og blir i hans kjærlighet” (Johannes 15:9–10).

Bilde
ung person som ber

Å “bli” i Frelserens kjærlighet betyr å motta hans nåde og bli fullkommengjort ved den. For å motta hans nåde, må vi ha tro på Jesus Kristus og holde hans bud, herunder å omvende oss fra våre synder, bli døpt til syndenes forlatelse, motta Den hellige ånd og fortsette på lydighetens vei.

Bilde
briller

Jesus åpenbarte at for å sone for våre synder og forløse oss fra døden, både fysisk og åndelig, hans lidelse – den ultimate manifestasjon av hans kjærlighet – fikk ham, “ja, Gud, den største av alle, til å skjelve av smerte og til å blø fra hver pore og lide, både på legeme og ånd, og ønske at han ikke måtte drikke den bitre kalk, og vike tilbake” (Lære og pakter 19:18). Hans lidelse i Getsemane og på korset var større enn noe menneske kunne tåle. Ikke desto mindre, på grunn av sin kjærlighet til sin Fader og til oss, holdt han ut, og kan tilby oss både udødelighet og evig liv.

Bilde
diamant

Hvilken dyrebar gave guddommelig kjærlighet er!

Vil dere ikke elske ham som elsket dere først (se 1 Johannes 4:19)? Da må dere holde hans bud. Vil dere ikke være en venn for ham som satte sitt liv til for sine venner (se Johannes 15:13)? Da må dere holde hans bud. Vil dere ikke bli i hans kjærlighet og motta alt som han så nådig tilbyr dere? Da må dere holde hans bud. Jeg ber om at vi må føle og fullt ut bli i hans kjærlighet.

Skriv ut