Nuorten voimaksi
Uskomme Kristukseen ennen kuin Hän tulee jälleen
Huhtikuu 2024


”Uskomme Kristukseen ennen kuin Hän tulee jälleen”, Nuorten voimaksi, huhtikuu 2024.

Tule ja seuraa minua

Jarom

Uskomme Kristukseen ennen kuin Hän tulee jälleen

Nefiläisillä oli uskoa ennen Vapahtajan tuloa, ja meillä voi olla uskoa ennen kuin Hän tulee jälleen.

Kuva
Jeesus Kristus käy nefiläisten luona

Oletko koskaan ajatellut, millaista olisi uskoa Vapahtajaan ennen kuin Hän tuli maan päälle? Muinaisten nefiläisten piti tehdä juuri niin – ”[odottaa] Messiasta ja [uskoa], että hän tulee, ikään kuin hän olisi jo tullut” (Jar. 1:11).

Nykyään meillä on pyhiä kirjoituksia ja historiallisia aikakirjoja, jotka todistavat, että Jeesus Kristus eli, kuoli ja nousi jälleen kuolleista. Me uskomme Vapahtajaan, joka on jo tullut. Mutta me uskomme myös Vapahtajaan, joka tulee jälleen.

Ennen kuin Jeesus Kristus tuli, nefiläisillä oli uskoa…

Kuva
kuningas Benjamin ja hänen vaimonsa rukoilemassa

Saada syntinsä anteeksi

”Kaikki, jotka uskovat, että Kristus on tuleva, saisivat syntinsä anteeksi ja voisivat riemuita tavattoman suuresti iloiten, aivan kuin hän olisi jo tullut heidän keskuuteensa” (Moosia 3:13, korostus lisätty).

Kuva
Enos

Antaa anteeksi itselleen

”Ja minulle tuli ääni sanoen: Enos, sinun syntisi on annettu sinulle anteeksi, ja sinä olet oleva siunattu. – – Sen vuoksi syyllisyyteni oli pyyhitty pois. Ja minä sanoin: Herra, kuinka se on tapahtunut? Ja hän sanoi minulle: Uskosi tähden Kristukseen, jota et ole koskaan ennen kuullut etkä nähnyt. Ja monta vuotta kuluu, ennen kuin hän ilmaisee itsensä lihassa; – – uskosi on tehnyt sinut puhtaaksi.” (En. 1:5–8, korostus lisätty.)

Kuva
Jaakob saarnaamassa

Tehdä ihmeitä

”Me tiesimme Kristuksesta, ja meillä oli toivo hänen kirkkaudestaan monta sataa vuotta ennen hänen tulemistaan. – – Niin että me todella voimme käskeä Jeesuksen nimessä, ja puutkin tottelevat meitä ja vuoret ja meren aallot.” (MK Jaak. 4:4, 6, korostus lisätty.)

Kuva
Moroni kirjoittaa levyihin

Vastaanottaa ilmoitusta

”Oli monia, joiden usko oli niin tavattoman vahva, jopa ennen Kristuksen tulemista, ettei heitä voitu estää näkemästä väliverhon tuolle puolen, vaan he todella näkivät silmillään” (Et. 12:19, korostus lisätty).

Ennen kuin Jeesus Kristus tulee jälleen, meillä voi olla uskoa…

Saada anteeksi, antaa anteeksi itsellemme, tehdä ihmeitä ja vastaanottaa ilmoitusta (kuten nefiläisillä)

Kuva
nuori mies laulamassa kirkossa

Valmistautua Hänen tulemiseensa

Kun pyrimme pitämään liittomme, me valmistaudumme elämään selestisessä valtakunnassa. ”Sillä katso, tämä elämä on ihmisille aika valmistautua kohtaamaan Jumala; niin, katso, tämän elämän päivä on ihmisille päivä tehdä työnsä” (Alma 34:32).

Kuva
nuoria temppelin edessä

Valmistaa maailmaa Hänen tulemiseensa

Presidentti Russell M. Nelson on kutsunut meitä osallistumaan ”suurimpaan työhön maan päällä” – Israelin kokoamiseen. ”Taivaallinen Isämme on varannut monia jaloimmista henkilapsistaan – voisin kenties sanoa, että parhaimman joukkueensa – tähän viimeiseen vaiheeseen. Niitä jaloja henkiä – niitä parhaita pelaajia, niitä sankareita – olette te!”1

Kuva
nuoria naisia halaamassa

Tuntea toivoa vaikeina aikoina

Kun Vapahtaja tulee jälleen, vanhurskaat elävät rauhassa. Vapahtaja hallitsee, ja epäoikeudenmukaisuus korjataan. ”Sillä Herra on heidän keskellään, ja hänen kirkkautensa on heidän päällänsä, ja hän on heidän kuninkaansa ja lainsäätäjänsä” (OL 45:59).

Kuva
nuori nainen

Luottaa ylösnousemukseen

Koko ihmiskunta nousee ylös kuolleista. Me saamme täydellisen, kuolemattoman ruumiin. Voimme jälleen nähdä rakkaita, jotka ovat kuolleet. ”Henki ja ruumis yhdistetään jälleen täydellisessä muodossaan; sekä jäsenet että nivelet palautetaan oikeaan muotoonsa, aivan niin kuin me nyt tällä hetkellä olemme” (Alma 11:43).

Kuva
Jeesus Kristus ilmestyy nefiläisille

Muinaiset nefiläiset uskoivat Vapahtajaan ennen kuin Hän tuli. Me voimme uskoa siihen, että Vapahtaja tulee jälleen – kun näemme Hänet ”taivaan pilvissä puettuna voimaan ja suureen kirkkauteen” (OL 45:44; ks. myös Ap. t. 1:11). Kuinka tieto siitä, että Hän tulee jälleen, muuttaa sen, mitä aiot tehdä tänään?

Viite

  1. Russell M. Nelson, ”Toivo Israelin”, maailmanlaajuinen nuorten hartaustilaisuus, 3. kesäkuuta 2018, Evankeliumiaiheinen kirjasto.

Tulosta