2021
Ankeret i mitt liv og for min tro
Januar 2021


Ankeret i mitt liv og for min tro

Jo mer jeg leste i Mormons bok, desto sterkere trodde jeg at den er Guds ord.

Bilde
Book of Mormon in Japanese

Bildet av Mormons bok ble stilt til rådighet av artikkelforfatteren. Andre bilder fra Getty Images

Jeg var slett ikke lykkelig som gutt, men ting forandret seg da to amerikanske menn banket på døren vår.

Som 14-åring ble jeg nysgjerrig på disse to amerikanerne som snakket japansk og presenterte seg som misjonærer. Da de hadde gått, ga far meg en bok de nettopp hadde gitt ham, som het Mormons bok. Jeg begynte å lese den og følte noe spesielt, men jeg visste ikke hva det var. En måned senere fullførte jeg den og satte den i bokhyllen.

Tre år senere møtte jeg to misjonærer på en jernbanestasjon i Tokyo. De inviterte meg til å lytte til budskapet deres. Jeg tok med meg min Mormons bok til vårt neste møte.

De innledet samtalen med å si: “Vi ønsker å dele en viktig bok med deg.”

Jeg tok Mormons bok opp av bagen min og spurte: “Er det denne boken? Jeg har allerede lest den.”

De ble lamslått. Til slutt ble jeg undervist i evangeliet, og misjonærene oppfordret meg til å spørre Gud av et oppriktig hjerte om Mormons bok er sann (se Moroni 10:4–5).

En kveld tenkte jeg på Gud, Kirken, Mormons bok og hvordan jeg kunne være lykkelig, og følte noe varmt inni meg. Da bestemte jeg meg for å bli døpt.

Etter at jeg sluttet meg til Kirken, fortsatte jeg å lese Mormons bok. En dag mens jeg leste, fikk jeg en klar tanke om min fars blodtrykksmedisin. Jeg lærte mer om den og fant ut at en bivirkning kan forårsake alvorlig depresjon. Etter forslag fra meg ba far legen om å bytte medisin. Depresjonen hans har vært borte siden.

Jo mer jeg leste, desto sterkere trodde jeg at Mormons bok er Guds ord. Jeg ble lykkeligere og ønsket å dele sannheten med andre.

Mor og far motsatte seg at jeg skulle reise på misjon, og til slutt kastet de meg ut av huset, men jeg var fast bestemt. Jeg virket i Tennessee i USA. Som siste dagers hellig misjonær fra et buddhistisk land som virket i bibelbeltet i USA, ble jeg ofte spurt hvordan jeg kunne tro på Mormons bok. Jeg vitnet om at jeg hadde bedt angående dens sannhet og fått svar om at den er sann.

Etter min misjon fullførte jeg studiene og fikk jobb i et stort selskap i Japan som stasjonerte meg på flere steder over hele verden, blant annet Myanmar, England og Irland. Overalt hvor jeg dro, bar jeg vitnesbyrd om Mormons bok for så mange som mulig, fra en drosjesjåfør til en minister.

Mormons bok har vært – og vil alltid være – ankeret for mitt liv og min tro på Jesus Kristus. Hver gang jeg blir overveldet av motgang, leser jeg i Mormons bok og overvinner mine vanskeligheter med åndelig støtte fra min himmelske Fader og vår Frelser. Mormons bok velsigner meg hver eneste dag i mitt liv.

Skriv ut