Det Nye Testamente 2023
9. april. Hvordan kan jeg styrke mit vidnesbyrd om Jesu Kristi opstandelse? Påske


»9. april. Hvordan kan jeg styrke mit vidnesbyrd om Jesu Kristi opstandelse? Påske«, Kom og følg mig – Det Aronske Præstedømmes kvorummer og Unge Kvinders klasser: Evangeliske emner 2023 (2022)

»9. april. Hvordan kan jeg styrke mit vidnesbyrd om Jesu Kristi opstandelse?, Kom og følg mig – Det Aronske Præstedømmes kvorummer og Unge Kvinders klasser: Evangeliske emner 2023

Billede
Jesus viser sig for Maria Magdalena

9. april.

Hvordan kan jeg styrke mit vidnesbyrd om Jesu Kristi opstandelse?

Påske

Billede
rådfør jer med hinanden-ikon

Rådfør jer med hinanden

Ledes af et medlem af kvorums- eller klassepræsidentskabet; 10-20 minutter

Fremsig sammen ved begyndelsen af mødet Unge Kvinders tema eller Det Aronske Præstedømmes kvorumstema. Ud over at drøfte specifikke klasse- eller kvorumsanliggender kan du også tale om indtryk og emner fra generalkonferencen. Følgende spørgsmål kan måske være en hjælp.

  • Hvilke taler eller budskaber lagde I især mærke til? Hvad styrkede vores tro på Jesus Kristus?

  • Hvad styrkede vores vidnesbyrd om de nulevende profeter? Hvad føler vi os tilskyndet til at gøre på grund af det, vi har lært eller følt?

  • Hvad skal vi som klasse eller kvorum gøre for at huske og handle i overensstemmelse med de råd, som vi fik ved generalkonferencen?

Ved lektionens afslutning kan du gøre følgende, hvis det er relevant:

  • Bær vidnesbyrd om de principper, der er blevet gennemgået.

  • Mind klasse- eller kvorumsmedlemmerne om de planer og opfordringer, der blev fremsat i løbet af mødet.

Billede
undervis i læren-ikon

Undervis i læren

Ledes af en voksen leder eller en ung; 25-35 minutter

Forbered dig åndeligt

Både fortidige og nutidige apostle vidner om, at Jesus Kristus lever! Han led og døde på korset, han blev begravet i en grav, og på den tredje dag opstod han igen. På grund af sin sejr over døden vil vi alle opstå. Frelserens opstandelse gav os løftet om udødelighed og håbet om evigt liv. Dette løfte er det centrale i påsken.

Som medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har vi en særlig grund til at tro på, at Jesus Kristus er opstået. Ud over vidnesbyrdene fra mennesker på Det Nye Testamentes tid har vi også vidnesbyrd fra mennesker, der levede på Mormons Bogs tid, og fra profeten Joseph Smith og fra vores nulevende profeter og apostle. Vi kan også modtage et personligt vidnesbyrd om opstandelsen gennem Helligånden. Hvordan kan du hjælpe de unge til at styrke deres vidnesbyrd om, at Jesus Kristus opstod? Når du forbereder dig, kan du overveje at læse søster Reyna I. Aburtos tale »Graven har ingen sejr« (Liahona, maj 2021, s. 85-86) og ældste S. Mark Palmers tale »Vores sorg skal blive til glæde« (Liahona, maj 2021, s. 88-89).

Lær sammen

Du kan indlede en drøftelse om Jesu Kristi opstandelse ved at bede de unge om at fortælle, hvad de har foretaget sig i denne uge for at fejre påske. Du kan spørge dem, hvad de har studeret eller gjort på egen hånd eller sammen med deres familie for at styrke deres vidnesbyrd om Frelserens opstandelse. Nedenfor er der aktiviteter, der kan styrke vidnesbyrdet hos medlemmerne af din klasse eller dit kvorum.

  • Tal sammen om, hvorfor vidner er vigtige i hverdagen. Lav derefter en liste over alle de mange vidner til Jesu opstandelse, som din klasse eller dit kvorum kan komme i tanke om. Hver person kan derefter vælge et skriftsted blandt dem, der er anført i »Yderligere ressourcer«, for at lære mere om nogle af disse vidner. Bed medlemmerne af klassen eller kvorummet om at fremlægge det, de har lært. Bed dem også om at fortælle, hvordan disse vidner styrker deres vidnesbyrd om Jesu Kristi opstandelse.

  • I hvilke situationer kan vi måske dele vores vidnesbyrd om Frelserens opstandelse? Hvis nogen i klassen eller kvorummet har haft en oplevelse med at tale med nogen om Frelserens opstandelse, så overvej at bede ham eller hende til at fortælle om denne oplevelse. Tilskynd medlemmerne af klassen eller kvorummet til at tænke over, hvordan de kan hjælpe nogen til at forstå Jesu Kristi opstandelse og få et vidnesbyrd om, at vi alle vil opstå på grund af ham. Hvad er vigtige sandheder om alle menneskers opstandelse, som det ville være vigtigt at fortælle andre? Klasse- eller kvorumsmedlemmer kan finde svar i henvisningerne i »Yderligere ressourcer«.

  • Da apostlene fortalte Thomas, at de havde set den opstandne frelser, sagde Thomas, at han ikke ville tro det, før han selv havde set det. Senere sagde Jesus til Thomas, »salige er de, som ikke har set og dog tror«. Gennemgå Thomas oplevelse i Johannes 20:24-29. Hvordan er vi blevet velsignet, fordi vi tror på Frelseren uden at have set ham? Hvordan kan vi styrke vores tro på Jesus Kristus? Bed klassens eller kvorummets medlemmer om at læse en eller flere af talerne fra Kirkens ledere i »Yderligere ressourcer« og forklare, hvorfor de er taknemmelige for Frelserens opstandelse. Hvordan påvirker vores viden om, at vi vil opstå, vores syn på vores krop og de beslutninger, vi træffer?

Billede
Så I kan vide, af Gary L. Kapp

Så I kan vide, af Gary L. Kapp

At handle i tro

Tilskynd klassen eller kvorummets medlemmer til at tænke over og nedskrive, hvad de vil gøre for at reagere på de indtryk, de fik i dag. Hvis de har lyst, kan de videregive deres idéer. Bed dem om at overveje, hvordan det vil styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus, hvis de reagerer på de tilskyndelser de har modtaget.

Yderligere ressourcer

Undervisning på Frelserens måde

En person, der ved, hvordan man kan drage viden ud af skrifterne og som dagligt søger dem, vil være i stand til at få adgang til guddommelig vejledning til at overvinde enhver udfordring. Når du underviser, kan du stille spørgsmål, som kræver, at eleverne finder svarene i skrifterne.

Udskriv