Lære og pakter 2021
Ytterligere ressurser


“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: Lære og pakter 2021 (2020)

“Ytterligere ressurser”, Kom, følg med meg – for Søndagsskolen: 2021

Ytterligere ressurser

Disse ressursene finnes i Evangeliebibliotek-appen og på ChurchofJesusChrist.org.

Kom, følg med meg – for enkeltpersoner og familier

Du kan tilpasse alle aktiviteter fra denne ressursen til bruk i din Søndagsskole-klasse. Hvis elevene har brukt disse aktivitetene i sitt eget eller familiens skriftstudium, kan du oppfordre dem til å dele erfaringer og innsikt.

Salmer og Barnas sangbok

Hellig musikk innbyr Ånden og underviser i læren på en minneverdig måte. I tillegg til de trykte versjonene av Salmer og Barnas sangbok, kan du finne opptak av mange salmer og barnesanger på music.ChurchofJesusChrist.org og i Sacred Music- og Gospel Media-apper.

Seminar- og Institutt-håndbøker

Seminar- og Institutt-håndbøkene gir historisk bakgrunn og doktrinære kommentarer til prinsipper som finnes i Skriftene. De kan også gi inspirasjon til undervisningsforslag til Søndagsskole-klasser.

Kirkens tidsskrifter

Tidsskriftene New Era, Ensign og Liahona inneholder artikler og andre innslag som kan supplere prinsippene du underviser fra Lære og pakter.

Emner i evangeliet

I Gospel Topics (topics.ChurchofJesusChrist.org) kan du finne grunnleggende informasjon om mange forskjellige emner i evangeliet på engelsk, sammen med koblinger til nyttige ressurser som aktuelle generalkonferansetaler, artikler, skriftsteder og videoer. Du kan også finne Artikler om emner i evangeliet, som gir dybdesvar på doktrinære og historiske spørsmål.

Bilde
mann som studerer Kirkens materiell

Forkynn mitt evangelium

Denne veiledningen for misjonærer gir en beskrivelse av evangeliets grunnleggende prinsipper.

Til styrke for ungdom

Denne ressursen oppsummerer Kirkens normer som hjelper ungdom og andre til å bli Jesu Kristi trofaste disipler. Henvis til den ofte, særlig hvis du underviser ungdom.

Videoer og kunst

Kunstverk, videoer og andre medier kan hjelpe dem du underviser å visualisere læren og historiene som er relatert til Skriftene. Gå inn på EvangeliebiblioteketChurchofJesusChrist.org for å se igjennom Kirkens samling av medieressurser. Disse ressursene er også tilgjengelige i Gospel Media-appen, og det finnes også mange bilder i Kunst inspirert av evangeliet, bok.

Revelations in Context [Åpenbaringer i sammenheng]

Revelations in Context: The Stories behind the Sections of the Doctrine and Covenants [Åpenbaringer i sammenheng: Historiene bak kapitlene i Lære og pakter] er en samling av opptegnelser som omhandler historien rundt åpenbaringene som finnes i Lære og pakter. Bakgrunnen som denne ressursen gir, kan hjelpe deg til bedre å forstå hva Herrens ord i Lære og pakter kan ha betydd for de tidlige siste dagers hellige.

Hellige

Saints [Hellige] er en flerbinds skildring av Kirkens historie. Bind 1, Sannhetens banner, og bind 2, Ingen vanhellig hånd, dekker samme tidsperiode av Kirkens historie som Lære og pakter. Disse historiene kan gi deg innsikt i sammenhengen rundt åpenbaringene du studerer i Lære og pakter.

Emner i Kirkens historie

En rekke artikler om personer, gjenstander, geografi og begivenheter i Kirkens historie finnes på ChurchofJesusChrist.org/Study/History/topics.

Undervisning på Frelserens måte

Denne ressursen kan hjelpe deg å lære om og anvende prinsipper for Kristus-lignende undervisning. Disse prinsippene drøftes og praktiseres på lærerrådsmøter.

Skriv ut