Omavaraisuus
1: Omavaraisuus on yksi pelastuksen periaate


1:

Omavaraisuus on yksi pelastuksen periaate

Ennen aloitusta lue etukannen sisäsivulta ”Näin käytät tätä kirjaa”.

Pohdi:Joh. 10:10 (oikealla)

Keskustele:Mitä on yltäkylläinen elämä?

Katso:”He Polished My Toe” [Isä lankkasi varpaanikin], saatavana sivustolla srs.lds.org/videos. (Ei videota? Lue sivu 5.)

Isä lankkasi varpaanikin

Ellet voi katsoa tätä videota, lue oheinen teksti.

Kuva
still from He Polished My Toe

Vanhin Enrique R. Falabella: Kun vartuin, meillä ei ollut paljon. Muistan, kuinka menin kerran isäni luo ja sanoin hänelle: ”Isä, tarvitsen uudet kengät. Nämä ovat jo loppuun kuluneet.” Hän pysähtyi ja katsahti kenkiini ja näki, että ne olivat todella kuluneet. Hän sanoi: ”Luulen, että tämän asian me voimme korjata.” Hän otti hieman mustaa kengänkiilloketta ja kiillotti kenkäni kauniin kiiltäviksi. Hän sanoi minulle: ”Nyt ne ovat hyvät, poikani.” Vastasin: ”Eivät ne vielä ole. Varpaani pilkistää yhä kengästäni.” Hän sanoi: ”No, senkin me voimme korjata!” Hän otti hieman lisää kengänkiilloketta ja kiillotti varpaanikin!

Sinä päivänä opin, että jokaiseen ongelmaan on ratkaisu. Olen vakuuttunut siitä, että tämä omavaraisuuden periaate ja tämä hanke on yksi tapa jouduttaa Herran työtä. Se on osa pelastuksen työtä. Me kaikki voimme tulla paremmiksi kuin mitä olemme nyt. Täytyy päästä irti välinpitämättömyydestä. Monesti me tyydymme tilanteeseemme, ja tämä tuhoaa edistymisemme. Jokainen päivä on päivä, jolloin voin edistyä, jos päätän tehdä jotakin erilaista kehittyäkseni siinä, mitä olen aikaisemmin tehnyt heikosti. Jos sen tekee uskon avulla, osoittaen uskoa ja toivoa Kristukseen ja siihen, että Hän auttaa, niin voi löytää keinon edistyä ajallisissa ja hengellisissä asioissa. Tämä johtuu siitä, että Jumala elää ja sinä olet Hänen poikansa tai tyttärensä.

Takaisin sivulle 4.

Keskustele:Uskotko, että ongelmiisi on ratkaisuja? Kuinka voimme tulla oikeutetuiksi Herran voimaan auttaa meitä?

Lue:Lainaus Käsikirjasta 2 ja vanhin Dallin H. Oaksin sanat (oikealla). Omavaraisuus ei tarkoita sitä, että voimme tehdä tai hankkia kaiken, mihin kiinnitämme ajatuksemme. Pikemminkin se on uskomista siihen, että Jeesuksen Kristuksen armon eli kaiken mahdollistavan voiman ja omien ponnistelujemme avulla pystymme hankkimaan kaikki hengelliset ja ajalliset elämän perustarpeet, joita tarvitsemme itsellemme ja perheellemme. Omavaraisuus on todiste luottamuksestamme eli uskostamme Jumalan voimaan siirtää vuoria elämässämme ja antaa meille voimaa voittaa koettelemukset ja ahdingot.

Keskustele:Kuinka Kristuksen armo on auttanut sinua hankkimaan hengellisiä ja ajallisia elämän perustarpeita?

Keskustele:Lue presidentti Marion G. Romneyn sanat (oikealla). Kuinka tiedät, onko sinusta tulossa omavaraisempi?

Sitoudu:Sitoudu viikon aikana suorittamaan seuraavat tehtävät. Laita rasti ruutuun, kun olet suorittanut kunkin sitoumuksen.

  • Lue ensimmäisen presidenttikunnan kirje sivulta 3 ja alleviivaa luvatut siunaukset. Mitä sinun täytyy tehdä saadaksesi ne? Kirjoita ajatuksiasi tähän.

  • Kerro perheellesi tai ystävillesi, mitä olet tänään oppinut omavaraisuudesta.

Tulosta