2020
Een visioen leidde mij naar de waarheid
November 2020


Een visioen leidde mij naar de waarheid

Had ik me dat standbeeld ingebeeld?

Afbeelding
vrouw op een bankje

Toen ik enkele jaren geleden met de zendelingen kennismaakte, had ik problemen met mijn gezondheid. Ik voelde me ellendig, en ik snakte naar houvast.

Ik kon nergens op rekenen en er was niets waar ik warm of koud van werd, en al zeker niet van die kerk waar de zendelingen het over hadden. Met tegenzin besloot ik om toch eens een avondmaalsdienst bij te wonen.

Mijn moeder ging met me mee, en toen we bij de kerk kwamen, ging mijn hart sneller kloppen toen ik het blinkende, gouden standbeeld op het dak zag. Ik had nog nooit zoiets moois gezien! Het gebouw zag er zo vredig en uitnodigend uit, dat mijn hele houding veranderde en ik enthousiast naar binnen ging.

Tijdens het avondmaal sloot ik mijn ogen, en een beeld van Jezus kwam in mijn gedachten op. Als kind had ik wel geleerd wie Jezus was, maar tot voor kort was ik niet in Hem geïnteresseerd. Ik had nog nooit in de Bijbel gelezen. En eerlijk gezegd wist ik totaal niet waarom Jezus Christus aan een kruis was gestorven, of waarom Hij twaalf apostelen had, of waarom zoveel profeten over Hem hadden gesproken.

Maar op dat moment voelde ik mij met Hem verbonden. Eindelijk kwam Hij voor mij tot leven. Ik werd overmand door een gevoel van liefde en een verlangen om meer te weten te komen. Ik geloofde dat Hij de bron was van de waarheid en liefde waar ik naar op zoek was.

Een paar dagen later bracht ik bij mijn moeder het standbeeld dat ik had gezien ter sprake. Ze leek niet te weten waar ik het over had, en zei dat ze geen standbeeld had gezien. Toen ik beschreef hoe prachtig het was, wilde ze wel naar het gebouw rijden om te kijken.

Maar toen we bij de kerk kwamen, was het standbeeld dat ik een paar dagen eerder had gezien, verdwenen. Ik kon het niet geloven! Had iemand het weggehaald?

De volgende week sprak ik in de kerk iemand aan en vroeg wat er met het standbeeld was gebeurd. Ze keek verbaasd en zei dat er nooit een standbeeld op het gebouw had gestaan. Ik beschreef het standbeeld, en toen zei ze: ‘O! Je bedoelt het beeld van Moroni? Dat staat niet op onze kerkgebouwen, maar wel op de meeste tempels.’ Ze vertelde dat Moroni een profeet in het Boek van Mormon was, en dat hij een belangrijke rol in de herstelling had gespeeld.

Ik dacht dat ik me het standbeeld had ingebeeld. Maar ik ging in het Boek van Mormon op zoek naar Moroni. Ik las dat hij zijn familieleden en vrienden was kwijtgeraakt, dat hij diepbedroefd was over de zonden van de wereld, en dat hij desondanks gehoorzaamde aan Gods gebod om de waarheid te beschermen. Ik kwam ook te weten dat hij meermaals aan Joseph Smith was verschenen om hem boodschappen van onze hemelse Vader te brengen. Hoe meer ik te weten kwam over Moroni en de moeite die hij zich had getroost om Christus te volgen en de waarheid te beschermen, hoe meer ik mij met heel mijn hart tot het evangelie bekeerde.

Toen ik eindelijk de kans had om naar de Sapporotempel (Japan) te gaan, zag ik voor het eerst een echt beeld van Moroni. Het was het beeld dat ik op het dak van mijn kerkgebouw had gezien. Maar het standbeeld dat ik die dag had gezien, had met bovenaardse glans geschitterd. Ik geloof dat dit ‘stralende standbeeld’ een visioen van mijn hemelse Vader was, een uitnodiging voor zijn liefde en de waarheid van het herstelde evangelie van Jezus Christus. Voor meer kennis van profeten vanouds, zoals Moroni, die van Christus getuigden, en van hedendaagse profeten die hetzelfde doen. Voor de houvast waar ik zo naar had gesnakt.

Ik weet dat de Heer het evangelie van Jezus Christus door de profeet Joseph Smith heeft hersteld, en dat we hedendaagse profeten hebben die door Hem worden geleid om ons waarheid brengen en ons de weg terug naar onze hemelse Vader tonen. Ik weet dat Jezus Christus de bron van vrede en vreugde in dit leven en in het hiernamaals is.

Het licht van zijn herstelde evangelie en alle zegeningen die eruit voortvloeien, hebben mijn leven totaal veranderd. En net zoals op mijn eerste dag in de kerk weet ik dat mijn hemelse Vader mij zal leiden zolang ik Hem en zijn boodschappers volg.

Afdrukken