2021
En standard for dit liv
Oktober 2021


»En standard for dit liv«, Til styrke for de unge, okt. 2021.

En standard for dit liv

Lad temaet for Unge Kvinder være en guide og et kompas for hele dit liv.

Billede
en ung kvinde

Temaet for Unge Kvinder er en påmindelse om din identitet og dit formål. Der opstår utrolig styrke, når ord som »elskede datter«, »Jesu Kristi discipel« og »Guds vidne« definerer, hvem vi virkelig er. Disse udtryk fylder os med kærlighed og giver os tro på vores evne til at møde udfordringer og finde glæde. Ligeledes minder løfterne om »evig skæbne«, »personlig åbenbaring« og »ophøjelse« os om, at vores liv har mening og formål, som rækker længere end én vanskelig dag. Når du fremsiger dette tema, erklærer du, hvad det betyder at være datter af himmelske forældre, og forbereder dig selv og verden på Frelseren Jesu Kristi genkomst.

Her fortæller nogle unge kvinder fra forskellige steder i verden, hvad temaet betyder for dem.

Billede
en ung kvinde

»Jeg elsker, at alle sætningerne begynder med ‘Jeg.’ Disse formuleringer minder mig om, at mit vidnesbyrd er mit vidnesbyrd, og at det er mig, der skal arbejde mere på at blive som min Frelser.«

Caroline F., 15, Virginia, USA

»En ting, som temaet lærer os så tydeligt er, hvor meget vores himmelske forældre elsker os. Vor himmelske Fader har sendt os til jorden, men har ikke efterladt os alene. Vi har hver især et fantastisk potentiale, og fordi Gud elsker os så meget, lagde han en plan, så vi kan opnå dette potentiale. Det er virkelig en trøst at vide, at selv på de sværeste dage har vi himmelske forældre, som hepper på os.«

Rebecca S., 16, og Megan S., 14, Texas, USA

»Unge Kvinders tema betyder noget helt særligt for mig, fordi det minder mig om altid at være en missionær, hvor jeg end er, og hvor jeg end tager hen: Skole, kirke eller hjemme.«

Quincy E, Connecticut, USA

»Temaet minder mig om, at jeg skal lede efter muligheder for at blive en bedre person. Nogle gange bliver jeg frustreret, når jeg ikke er i stand til at klare noget, som jeg ved, at jeg burde gøre. Men når føler mig utilstrækkelig, ved jeg, at jeg også har en mulighed for at blive bedre. Omvendelsens gave er måske det bedste, der findes.«

Anastasiya S., 12, Moskva, Rusland

»Det kan være svært at være medlem af Kirken i denne alder. Vi er nogle gange bange for at blive peget fingre af og få at vide, at vi er anderledes. Men temaet minder mig om, at jeg stræber efter at blive som Jesus Kristus. Temaet hjælper mig til at glemme, hvad andre måske siger, og fokusere på, hvad jeg virkelig ønsker.«

Zoe V., 16, Argentina

»Sætningen ‘Mens jeg stræber efter at blive værdig til ophøjelse, påskønner jeg omvendelsens gave og forsøger at forbedre mig hver dag’ minder mig om, at omvendelse ikke er noget negativt. Det er en smuk mulighed for at forny os selv og rette os ind efter Gud. Jeg er så utrolig taknemmelig for den fred og glæde, som omvendelse giver mig!«

Hailey, S. 17, Arizona, USA

Billede
en ung kvinde

»At følge temaet hjælper mig til at blive den bedste udgave af mig selv.«

Eav N., 11, Utah, USA

»Temaet fortæller mig, at jeg er datter af himmelske forældre. At vide dette hjælper mig til ikke at føle mig alene i svære tider. Når det er svært for mig at opnå mine mål, tænker jeg på min guddommelige natur og evige skæbne. Det inspirerer mig til at være stærk og ikke give op.«

Liza B., 12, Kiev, Ukraine

»Unge Kvinders tema betyder noget særligt for mig, fordi det hjælper mig med at forstå min betydning som ung kvinde og som Guds datter. Jeg elsker hver eneste linje af det. Det fortæller mig, hvilke ting jeg bør gøre for at komme tættere på ham. Det hjælper mig også med at finde formålet med mit liv.«

Sariah D., 14, St. Catherine, Jamaica

Billede
en ung kvinde

Udskriv