2021
Din frihedserklæring
Oktober 2021


»Din frihedserklæring«, Til styrke for de unge, okt. 2021.

Din frihedserklæring

De inspirerede ord fra det nye kvorumstema for Det Aronske Præstedømme kan være en styrke for dig i en udfordrende verden.

Billede
en ung mand

I en tid med krig og strid holdt den gamle profet og hærfører Moroni frihedserklæringen op og opfordrede nefitterne til at forsvare deres religion, frihed, fred og familie (se Alma 46:12). Frihedserklæringen mindede folket om deres pligt over for Gud og de ting, der er værd at kæmpe for.

Ligesom på Moronis tid vender mange mennesker i dag sig væk fra Jesu Kristi lære. For at hjælpe unge mænd med at stå fast, ligesom Moroni, har kirkelederne skabt et tema, en moderne frihedserklæring, for at hjælpe jer unge mænd med at møde udfordringerne i dag.

Efterhånden som du lærer og efterlever ordene i kvorumstemaet for Det Aronske Præstedømme, vil du stå stærkt og forenet med andre unge mænd i hele verden for at forsvare sandheden. Læs om, hvordan temaet for Det Aronske Præstedømme har inspireret andre til at blive bedre sønner af Gud, mens de prøver at forberede verden på Frelserens genkomst til jorden.

Billede
en ung mand

»Det nye kvorumstema for Det Aronske Præstedømme hjælper mig med at huske, hvem jeg er, og hvem jeg skal blive for at være sammen med Kristus. Det minder mig om, at jeg er en elsket søn af vor himmelske Fader, og at jeg må tjene med vedholdenhed og arbejde hårdt for at kunne være til velsignelse for mig selv og dem omkring mig. Han forventer det bedste af mig, og det vil jeg give. Han forventer min hjælp til at forberede verden på Frelserens genkomst ved at dele evangeliet overalt.«

Anderson E., 14, Brasilien

»Jeg har sat mig et mål om at begynde at lære temaet udenad, så det ikke kun er noget, jeg læser om søndagen. Jeg ønsker, at det skal være noget, der er i mit hjerte, så det bliver en del af mit liv.«

Andrew, 17, Utah, USA

»Jeg kan rigtig godt lide temaet. At sige ting som ›Jeg forbereder mig på at tjene på en mission‹ og ›at være en god ægtemand‹ opmuntrer alle, selv dem, der ikke gør det, til at være gode missionærer og gode ægtemænd. Det hjælper mig i mit daglige forsøg på at blive en bedre person og mere forpligtet over for Jesu Kristi evangelium.

Ricardo P., 15, Brasilien

Billede
en ung mand

»Jeg elsker, at kvorumstemaet for Det Aronske Præstedømme lægger vægt på hjemmet og betydningen af at tjene i hjemmet. Det er med til at minde mig om, at et af de vigtigste steder at tjene er i mit hjem og over for min familie.

Mitchell B., 16, Australien

»›Jeg er Guds elskede søn, og han har et værk, som jeg skal udføre.‹ Vi tager så ofte den slags erklæringer for givet, men når jeg har grædt i mørket, har jeg mærket Guds varme hånd på min skulder og hans kærlighed i mit hjerte. Når jeg har trådt ved siden af og er faret vild, rækker Gud sin hånd ud og kalder mig tilbage. Jeg er hans barn, og han vil mig det bedste. Der er et værk, han ønsker, jeg skal udføre.«

Eli S., 18, New Jersey, USA

»Det nye tema hjælper mig til at reflektere over de ting, jeg kan gøre i Herrens arbejde. Det lærer mig, at de små ting også er nødvendige og vigtige.«

Mateus S., 14, Brasilien

Billede
en ung mand

Udskriv