2022
Mitä jos tunnen, ettei yrityksilläni kertoa evankeliumista ole mitään vaikutusta?
Maaliskuu 2022


”Mitä minun pitäisi tehdä, kun minusta tuntuu, ettei yrityksilläni kertoa evankeliumista ole mitään vaikutusta?”, Nuorten voimaksi, maaliskuu 2022.

Kysymys ja vastaus

”Mitä minun pitäisi tehdä, kun minusta tuntuu, ettei yrityksilläni kertoa evankeliumista ole mitään vaikutusta?”

Noudata Kristuksen esimerkkiä

Kuva
nuori nainen

”Kerran opettajani sanoi, ettei Jumalaa ole olemassa. Olin lukenut Mormonin kirjaa joka päivä ja tiesin, ettei se, mitä hän sanoi, ollut totta. Yritin lausua todistukseni, mutta hän ei kuunnellut. Olen oppinut, että tekoni puhuvat äänekkäämmin kuin sanani. Ystäväni suhtautuvat tasovaatimuksiini hyvin kannustavasti. He tarkkailevat aina minua, koska minä olen kirkon jäsen.”

Valeria F., 18, Honduras

Pyydä apua

Kuva
nuori mies

”On satoja tapoja kertoa evankeliumista. Toisinaan parhaat yrityksesi eivät takaa sitä, että ystäväsi arvostavat sinua. Sinä et ole yksin. Pyydä apua taivaalliselta Isältäsi ja Vapahtajalta. Saatat huomata jotakin uutta.”

Banri O., 15, Japani

Ole hyvä esimerkki

Kuva
nuori nainen

”Muistan aina johtajieni neuvon: ’Hyvänä esimerkkinä oleminen on yksi parhaista tavoista viedä evankeliumia eteenpäin.’ Jos pyrimme näyttämään hyvää esimerkkiä ja olemaan valona muille, meidän on helpompaa kertoa evankeliumista useammille ihmisille. Jeesuksen Kristuksen edustajana oleminen voi tuoda omaan elämäämme ja lähellämme oleville suuria siunauksia.”

Bonnie Q., 16, Bolivia

Se on heidän valintansa

Kuva
nuori nainen

”Minut on torjuttu monta kertaa, kun olen kertonut evankeliumista. Rehellisesti sanottuna toisinaan olen surullinen, kun en näe mitään tuloksia. Olen oppinut, ettei ole minun vikani, kun ihmiset eivät ota vastaan evankeliumia. Se on heidän valintansa, ja minun pitää olla kärsivällinen. Myöhemmin pyrkimyksilläni voi olla vaikutusta. Voin aina rukoilla niiden ihmisten puolesta, joita kutsun.”

Cristina B., 18, Romania

Opeta ja toimi niin kuin Kristus

Kuva
nuori mies

”Voisimme miettiä uusia, hauskoja tapoja kertoa evankeliumista. Esimerkiksi voimme oppia siitä, millä tavoin Jeesus Kristus saarnasi vertauksin ja teoin. Tekomme osoittavat, keitä me olemme ja mitä ovat tasovaatimuksemme.”

Johann S., 16, Bolivia

Ole kärsivällinen

”Minut on torjuttu monta kertaa, kun olen kertonut evankeliumista. Rehellisesti sanottuna toisinaan olen surullinen, kun en näe mitään tuloksia. Olen oppinut, ettei ole minun vikani, kun ihmiset eivät ota vastaan evankeliumia. Se on heidän valintansa, ja minun pitää olla kärsivällinen. Myöhemmin pyrkimyksilläni voi olla vaikutusta. Voin aina rukoilla niiden ihmisten puolesta, joita kutsun.”

Cristina B., 18, Romania

Jatka yrittämistä

”Monta kertaa, kun kutsun ystäviäni tulemaan sunnuntaisin kirkkoon, he torjuvat kutsun. On vaikeaa tulla torjutuksi, mutta kun luen pyhiä kirjoituksia, tiedän, että kaiken sen, mitä teemme muiden hyväksi, me teemme Jeesuksen Kristuksen hyväksi. Uskon, että kärsivällisyys on ratkaisun avain. Emme koskaan tiedä, milloin sanamme saattavat siunata ihmisiä.”

Valeria V., 14, Bolivia

Rukoile heidän puolestaan

”Helppo tapa kertoa evankeliumista on osoittaa rakkautta ystäviäsi kohtaan. Voit rukoilla rohkeutta kertoa evankeliumista. Voit myös rukoilla heidän puolestaan, jotta he ymmärtäisivät paremmin evankeliumin sanoman.”

Yuria K., 18, Japani

Tulosta