2022
Stel dat ik mijn best doe om het evangelie uit te dragen, maar het nergens toe leidt?
Maart 2022


‘Wat moet ik als ik mijn best doe om het evangelie uit te dragen, maar het nergens toe leidt?’, Voor de kracht van de jeugd, maart 2022.

Vraag en antwoord

‘Wat moet ik als ik mijn best doe om het evangelie uit te dragen, maar het nergens toe leidt?’

Volg het voorbeeld van Christus

Afbeelding
jongevrouw

‘Mijn docent zei dat God niet bestaat. Ik las elke dag in het Boek van Mormon. Daardoor wist ik dat hij ongelijk had. Ik probeerde mijn getuigenis te geven, maar hij luisterde niet. Ik weet dat daden meer zeggen dan woorden. Mijn vriendinnen houden rekening met mijn normen. Ze kijken naar me omdat ik lid van de kerk ben.’

Valeria F. (18), Honduras

Vraag hulp

Afbeelding
jongeman

‘Er zijn honderden manieren om het evangelie uit te dragen. Zelfs als je enorm je best doet, is dat geen garantie dat je vrienden luisteren. Je staat er niet alleen voor. Vraag je hemelse Vader en de Heiland om hulp. Je ontdekt misschien iets nieuws.’

Banri O. (15), Japan

Geef het goede voorbeeld

Afbeelding
jongevrouw

‘Ik houd altijd het advies van mijn leidsters in gedachten: “Het goede voorbeeld geven, is een van de beste manieren om het evangelie uit te dragen.” Als we proberen een goed voorbeeld en een licht voor anderen te zijn, is het makkelijker om een gesprek over het evangelie te beginnen. Je uitspreken voor Jezus Christus kan jezelf en anderen grote zegeningen brengen.’

Bonnie Q. (16), Bolivia

Het is hun keuze

Afbeelding
jongevrouw

‘Ik ben heel vaak afgewezen als ik over mijn geloof sprak. Eerlijk gezegd ben ik soms verdrietig als ik geen resultaten zie. Ik besef nu dat het niet aan mij ligt dat mensen het evangelie niet in hun hart sluiten. Het is hun keuze, en ik moet geduld hebben. Later heeft mijn zendingswerk misschien wel effect. Ik kan altijd bidden voor de mensen die ik benader.’

Cristina B. (18), Roemenië

Onderwijs en doe als Christus

Afbeelding
jongeman

‘We kunnen nieuwe, leuke manieren van evangelieverspreiding bedenken. Zo kunnen we bijvoorbeeld iets leren van de manier waarop Jezus Christus door zijn gelijkenissen en gedrag predikte. Onze daden geven aan wie we zijn en wat onze normen zijn.’

Johann S. (16), Bolivia

Heb geduld

‘Ik ben heel vaak afgewezen als ik over mijn geloof sprak. Eerlijk gezegd ben ik soms verdrietig als ik geen resultaten zie. Ik besef nu dat het niet aan mij ligt dat mensen het evangelie niet in hun hart sluiten. Het is hun keuze, en ik moet geduld hebben. Later heeft mijn zendingswerk misschien wel effect. Ik kan altijd bidden voor de mensen die ik benader.’

Cristina B. (18), Roemenië

Ga door

‘Veel van mijn vriendinnen die ik voor de zondagse kerkdienst uitnodig, slaan de uitnodiging af. Afgewezen worden is niet leuk, maar in de Schriften lees ik dat we alles wat we voor anderen doen, voor Jezus Christus doen. Ik denk dat geduld de sleutel is. We weten nooit wanneer onze woorden iemand tot zegen zullen zijn.’

Valeria V. (14), Bolivia

Bid voor ze

‘Een makkelijke manier om het evangelie uit te dragen, is je vrienden tonen dat je om ze geeft. Je kunt bidden voor de moed om over het evangelie te praten. Je kunt ook voor ze bidden dat ze een beter begrip van de boodschap van het evangelie krijgen.’

Yuria K. (18), Japan

Afdrukken