2022
Da jeg overvandt min største svaghed
April 2022


»Da jeg overvandt min største svaghed«, Til styrke for de unge, apr. 2022.

Temaet og mig

Unge fortæller om, hvordan de efterlever Unge Kvinders og Det Aronske Præstedømmes kvorums temaer

Da jeg overvandt min største svaghed

»Jeg påskønner jeg omvendelsens gave og forsøger at forbedre mig hver dag.«

Billede
ung kvinde

Da jeg var yngre, havde jeg et stort problem med at lyve over for mine forældre. Det begyndte som en uskyldig fejltagelse, men med årene udviklede det sig til en rigtig dårlig vane.

Jeg løj næsten for dem hver dag om de mest tåbelige ting. Det nåede til et punkt, hvor de ikke længere stolede på mig. Selv når jeg fortalte sandheden, troede de ikke på mig. Jeg følte mig meget frustreret. Min mor og far havde prøvet alt for at hjælpe mig med at holde op med at lyve, men jeg kunne alligevel ikke holde op.

En søndag efter kirke satte mine forældre sig ned sammen med mig ved vores køkkenbord. De læste Frelserens ord i Eter 12:27 for mig: »Og hvis menneskene kommer til mig, vil jeg vise dem deres svaghed. Jeg giver menneskene svaghed, så de kan være ydmyge; og min nåde er tilstrækkelig for alle mennesker, som ydmyger sig for mig; for hvis de ydmyger sig for mig og har tro på mig, så vil jeg gøre det svage stærkt for dem.«

Jeg havde aldrig hørt et mere slående skriftsted. Jeg lærte det udenad og prøvede at lade det forandre mit hjerte.

På blot nogle få uger, efter mange timers bøn, tårer og at gøre mig ydmyg for Gud, havde jeg ikke længere det problem med at lyve. Jeg lod kraften fra Jesu Kristi forsoning virke i mit liv!

Siden den dag for fem år siden har jeg ikke løjet for mine forældre en eneste gang. Jeg er meget stolt over min indsats. Til sidst valgte jeg at omvende mig og med Kristi hjælp ændre mig. Jeg ved virkelig, at Jesu Kristi »nåde er tilstrækkelig for alle mennesker, som ydmyger sig for [ham]«.

Den oplevelse hjalp mig til at få et større vidnesbyrd om Mormons Bog. Jeg kan vidne om, at skrifterne er sande. Jeg opfordrer jer til at søge Kristus gennem skrifterne.

Forfatteren bor i Virginia i USA.

Udskriv