2022
Jeg vet at jeg vil se ham igjen
Juli 2022


“Jeg vet at jeg vil se ham igjen”, Til styrke for ungdom, juli 2022.

Temaet og meg

Ungdom forteller hvordan de etterlever ordene i temaene for Unge kvinner og quorumer i Det aronske prestedømme

Jeg vet at jeg vil se ham igjen

“[Jeg vil] kvalifisere meg til å motta tempelets velsignelser og evangeliets varige glede.”

Bilde
ung mann

Jeg tror Herren ga oss familier slik at vi kan styrke og støtte hverandre. Herren ga oss også familier slik at vi ikke skulle være alene. Men da min far døde, følte jeg meg veldig alene. Min far og jeg sto hverandre nær, og jeg hadde mistet hans konstante eksempel. Det føltes som om alt jeg kunne gjøre, var å gråte.

Men en kveld bestemte jeg meg for å holde en bønn. I mitt hjerte følte jeg Ånden fortelle meg at jeg ikke var alene. Jeg kjenner frelsesplanen. På grunn av Jesu Kristi forsoning, vil jeg få se min far igjen. Kunnskapen om at familier kan være sammen for evig, er svært viktig for meg. Og jeg vet at vi kan være en evig familie fordi mine foreldre ble beseglet i tempelet.

Da jeg fylte 12 år, hadde jeg tenkt å dra til tempelet for å utføre dåp for de døde for første gang. Men så ble templene stengt på grunn av pandemien. Jeg gleder meg virkelig til å være inne i tempelet for første gang for å føle gleden der.

Da min bror ble beseglet til sin hustru, ble jeg utenfor tempelet. Men selv fra utsiden følte jeg en vidunderlig følelse i hjertet mitt. Så jeg kan forestille meg hvordan det må føles på innsiden. Familien min fortalte meg at tempelet er et sted hvor vi kan glede oss over den fullkomne plan Gud har forberedt for oss.

Jeg har også lært fra profetenes læresetninger at jeg kan inngå hellige pakter i tempelet. Enhver pakt vi inngår i tempelet, er svært viktig. Jeg fikk tempelanbefalingen min, og jeg gleder meg sånn til å bruke den. Og jeg vet at en dag når jeg blir beseglet til min fremtidige hustru, vil jeg kunne få min egen evige familie.

Artikkelforfatteren bor i Culiacan i Mexico.

Skriv ut