2022
Hvordan avgjør jeg når det vil være best å dra på misjon?
Juli 2022


“Hvordan avgjør jeg når det vil være best å dra på misjon?”, Til styrke for ungdom, juli 2022.

Spørsmål og svar

“Hvordan avgjør jeg når det vil være best å dra på misjon?”

Herren bereder en vei

Bilde
ung kvinne

“Vår himmelske Fader har et verk for oss å utføre. Når vi leser hans ord og ordene fra hans utvalgte tjenere, kan vi med sikkerhet vite hva han ønsker at vi skal gjøre. Vi vet at Herren vil berede en vei for oss så vi kan utføre det han ber oss om å gjøre (se 1 Nephi 3:7). Han vil alltid være der for oss hvis vi streber etter å adlyde hans bud.”

Manuela O., 15, Ghana

Du føler deg kanskje aldri 100% klar

Bilde
ung mann

“Jeg er profesjonell surfer, og jeg setter det på vent for å oppleve den sanne gleden som kommer ved reise på misjon. Jeg ventet til jeg følte at jeg virkelig var klar til å dra, og jeg har blitt velsignet for det. Det er en avgjørelse mellom deg og din Fader i himmelen. Du vil kanskje aldri føle deg 100% klar. Å sende inn misjonspapirene vil alltid være et skritt i tro, men det er så verdt det.”

Jordan C., 22, California i USA

Herren vil forberede deg og styrke deg

“Du kan alltid spørre Herren i bønn. Herren gir dem han kaller til å være misjonærer kraft. Da min far døde, ble jeg trøstet av mitt vitnesbyrd om frelsesplanen. Men det er mange i denne verden som fortsatt ikke kjenner til vår himmelske Faders plan. Jeg vet at Herren forbereder mennesker som jeg kan undervise.”

Felipe F., 17, Brasil

Skriv ned tilskyndelser

Bilde
ung kvinne

“Da jeg ba angående å reise på misjon, skrev jeg ned tilskyndelser jeg fikk ved å lytte til taler, musikk eller venner. Når jeg følte meg motløs mens jeg forberedte meg til misjonen, leste jeg igjen det Ånden hadde fortalt meg. Jeg leverte inn papirene mine og stolte på Herren. Når du går fremover i tro, vet du ikke hvordan det vil gå, men du vil legge merke til Guds hånd i dine avgjørelser!”

Bryanna M., 19, Oregon i USA

Motta din patriarkalske velsignelse

Bilde
ung kvinne

“Helt siden jeg mottok min patriarkalske velsignelse, har jeg visst at jeg burde dele evangeliet med andre. Jeg forbereder meg til en misjon nå ved å dele evangeliet med vennene mine. Selv om jeg når jeg blir eldre skulle føle at det å reise på heltidsmisjon ikke er riktig for meg, vet jeg fortsatt at jeg kan dele evangeliet med andre hele livet.”

Elise D., 14, Florida i USA

Spør Herren og andre

“Jeg er kanskje bare 14 år gammel, men jeg har grunnet på dette spørsmålet selv. Når tiden er inne for meg til å bestemme meg for når jeg skal tjene, vil jeg be til Herren om hjelp til å finne svaret mitt. Jeg skal også snakke med dem som står meg nærmest, herunder min familie, biskop og venner.

Jordan V., 14, Nevada i USA

Herren vil gi deg et svar

“Jeg har alltid hatt et ønske om å reise på misjon, men jeg vet at det ikke er en enkel avgjørelse. Hvis vi flittig prøver å studere Skriftene og alltid ber til vår himmelske Fader, vet jeg at han vil veilede oss. Stol på Herren. Han vil fortelle deg det rette tidspunktet for deg til å reise på misjon. Fortsett å søke etter svar, og du vil motta det og føle deg klar.”

Nicolle R., 14, Brasil

Forbered deg åndelig, psykisk og fysisk

Be oppriktig og grunn på Skriftene angående din beslutning. Vær åpen for hva Ånden kan hviske eller fortelle deg. I mellomtiden kan du delta på alle nadverdsmøter, i Seminar, Søndagsskole-klasser og Klasser i Unge kvinner eller quorumsmøter i Det aronske prestedømme. Du kan også forberede deg psykisk og fysisk.”

Addison H., 14, Utah i USA

Skriv ut