2022
Hoe weet ik wanneer ik het beste op zending kan gaan?
Juli 2022


‘Hoe weet ik wanneer ik het beste op zending kan gaan?’, Voor de kracht van de jeugd, juli 2022.

Vraag en antwoord

‘Hoe weet ik wanneer ik het beste op zending kan gaan?’

De Heer bereidt een weg

Afbeelding
jongevrouw

‘Onze hemelse Vader heeft een werk voor ons te doen. Als we zijn woorden en de woorden van zijn uitverkoren dienstknechten lezen, kunnen we vol vertrouwen weten wat Hij van ons verlangt. We weten dat de Heer een weg voor ons zal bereiden om te volbrengen wat Hij van ons vraagt (zie 1 Nephi 3:7). Hij zal er altijd voor ons zijn als we ernaar streven zijn geboden te onderhouden.’

Manuela O. (15), Ghana

Misschien zul je je er nooit 100 procent klaar voor voelen

Afbeelding
jongeman

‘Ik ben professioneel surfer en heb mijn carrière onderbroken om de ware vreugde te ervaren die uit een zending voortkomt. Ik heb gewacht tot ik het gevoel had dat ik echt klaar was om te gaan en ik ben daardoor gezegend. Het is een beslissing tussen jou en je Vader in de hemel. Misschien zul je je er nooit 100 procent klaar voor voelen. Je zendingsaanvraag indienen, is altijd een stap in geloof, maar het is het zeker waard.’

Jordan C. (22), Californië (VS)

De Heer zal je voorbereiden en sterken

‘Je kunt het de Heer altijd in gebed vragen. De Heer sterkt hen die Hij op zending roept. Toen mijn vader overleed, werd ik getroost door mijn getuigenis van het heilsplan. Maar er zijn veel mensen in deze wereld die het plan van onze hemelse Vader nog steeds niet kennen. Ik weet dat de Heer voor mij mensen voorbereidt om te onderwijzen.’

Felipe F. (17), Brazilië

Schrijf ingevingen op

Afbeelding
jongevrouw

‘Toen ik over een zending bad, schreef ik ingevingen op die ik door toespraken, muziek of vrienden kreeg. Als ik ontmoedigd raakte terwijl ik me op mijn zending voorbereidde, las ik terug wat de Geest me had verteld. Ik diende mijn papieren in en vertrouwde op de Heer. Als je in geloof voorwaarts gaat, weet je niet wat er precies gaat gebeuren, maar je zult Gods hand in je beslissingen zien!’

Bryanna M. (19), Oregon (VS)

Vraag een patriarchale zegen aan

Afbeelding
jongevrouw

Sinds ik mijn patriarchale zegen heb ontvangen, weet ik dat ik het evangelie moet verkondigen. Ik bereid me nu op een zending voor door mijn vrienden over het evangelie te vertellen. Zelfs als ik het gevoel krijg dat een voltijdzending niet juist voor me is als ik ouder ben, weet ik nog steeds dat ik mijn hele leven over het evangelie kan vertellen.’

Elise D. (14), Florida (VS)

Vraag het aan de Heer en anderen

‘Ik mag dan wel pas 14 jaar zijn, toch heb ik ook over die vraag nagedacht. Wanneer het voor mij tijd is om te beslissen wanneer ik moet dienen, zal ik de Heer om hulp bidden zodat ik mijn antwoord kan vinden. Ik ga ook praten met de mensen die het dichtst bij me staan, zoals mijn familie, bisschop en vrienden.’

Jordan V. (14), Nevada (VS)

De Heer zal je antwoord geven

‘Ik heb altijd het verlangen gehad om op zending te gaan, maar ik weet dat het geen makkelijke beslissing is. Als we ijverig de Schriften bestuderen en altijd tot onze hemelse Vader bidden, weet ik dat Hij ons zal leiden. Vertrouw op de Heer. Hij zal zeggen wat de juiste tijd is om op zending te gaan. Blijf naar een antwoord zoeken, dan zul je het ontvangen en je klaar voelen.’

Nicolle R. (14), Brazilië

Bereid je geestelijk, mentaal en lichamelijk voor

‘Bid oprecht en overpeins de Schriften over je beslissing. Stel je open voor wat de Geest je kan influisteren of zeggen. En ondertussen kun je alle avondmaalsdiensten, seminarie, zondagsschoolklassen en jongevrouwenklassen of Aäronische-priesterschapsquorumbijeenkomsten bijwonen. Je kunt je ook mentaal en lichamelijk voorbereiden.’

Addison H. (14), Utah (VS)

Afdrukken