2023
Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer som strever med å etterleve Jesu Kristi læresetninger?
Juli 2023


“Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer som strever med å etterleve Jesu Kristi læresetninger?” Til styrke for ungdom, juli 2023.

Spørsmål og svar

“Hvordan kan jeg være et eksempel for familiemedlemmer som strever med å etterleve Jesu Kristi læresetninger?”

Vis, yt tjeneste og del

Bilde
ung kvinne

“Vis familien hvordan etterlevelse av evangeliet gjør at du føler deg lykkelig. Du kan yte tjeneste til dem og dele dine erfaringer med dem. Du kan også invitere misjonærene til å ha en hjemmeaften hjemme hos dere.”

Luciana M., 18, Mendoza i Argentina

Prøv å forstå

Bilde
ung kvinne

“Noen av familiemedlemmene mine har gjort noe som ikke er i tråd med Guds normer. Prøv å forstå deres begrunnelse for det de gjør. Det betyr ikke at du må gjøre det de gjør. Enda viktigere, vær glad i dem uansett hva de gjør eller sier.”

Melody E., 13, Texas i USA

Følg Frelseren

Bilde
ung kvinne

“Jeg prøver alltid å være et eksempel for min familie ved å snakke om Kirkens læresetninger. Jeg prøver alltid å gjenspeile Kristus i meg selv. Jeg vet at hvis jeg følger ham, vil jeg kunne være et godt eksempel for min familie og bidra til å bringe Kristi lys inn i deres liv.”

Adalia C., 19, Rio Grande do Sul i Brasil

Spill oppløftende musikk

Bilde
ung kvinne

“Jeg omgir meg med gode medier som bringer Ånden inn i mitt hjem. Å spille en salme på piano hjelper meg å føle glede selv når familiemedlemmene strever. Fortsett å stole på Frelseren for å ha glede og fred, selv når andre rundt deg ikke gjør det.”

Lauren B., 14, Texas i USA

Vær glad i dem

“Du kan ikke forandre dine familiemedlemmers valg mer enn de kan forandre dine, men du kan alltid være glad i dem. Kristus viste så mye kjærlighet til mennesker som ikke var enig med eller ikke engang likte ham. Alle er et Guds barn, og ved din kjærlighet kan de føle vår himmelske Faders kjærlighet.”

Brooklyn D., 17, Utah i USA

Søk å se slik Kristus ser

Bilde
ung mann

“Å ha Kristus-lignende kjærlighet og prøve å se forbi deres svakheter kan hjelpe oss å forstå hva de gjennomgår. Jesus Kristus forstår hver av oss fullkomment. Og vi kan begynne å se og hjelpe andre slik han gjør hvis vi ber ham om å veilede oss.”

John K., 17, Indiana i USA

Ikke døm

“Jeg lærer å vise dem kjærlighet, være snill mot dem og ikke dømme dem.”

Logan C., 18, Utah i USA

Skriv ut