2023
4 tapaa vahvistaa perhettäsi
Syyskuu 2023


”4 tapaa vahvistaa perhettäsi”, Nuorten voimaksi, syyskuu 2023.

4 tapaa vahvistaa perhettäsi

Voit vahvistaa perhettäsi olemaan paras, mitä se voi olla, elämällä Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan.

Olipa perheesi kuinka vahva tahansa, se voi aina hyötyä lisävahvistuksesta. Nykyään tuntuu siltä, että perhe on koko ajan hyökkäyksen kohteena. Tämä johtuu siitä, että Saatana tietää, että perheet ovat välttämättömiä taivaallisen Isän suunnitelmassa. Jos vastustaja voi jollakin tavoin häiritä perhe-elämää, hän varmasti yrittää sitä.

Vaikka yksikään perhe ei ole täydellinen, sinun perheelläsi on tukenaan yksi asia, jota yhdelläkään muulla perheellä ei ole: sinä! Tukenanne on myös Jeesuksen Kristuksen evankeliumi. Profeetat ja apostolit ovat opettaneet: ”Perhe-elämän onni saavutetaan todennäköisimmin silloin, kun sen perustana ovat Herran Jeesuksen Kristuksen opetukset.”1

Tässä on muutamia tapoja, joilla Herran evankeliumi voi vahvistaa perhettäsi ja tuoda perheeseesi onnellisuutta:

  • Perheet voidaan sinetöidä yhteen koko iankaikkisuudeksi.

  • Perhe voi nauttia siitä, että se viettää aikaa yhdessä, että perheenjäsenet palvelevat toisiaan ja kokevat yhteenkuuluvuutta ja jumalallisen identiteetin tunnetta.

  • Perhe voi turvautua Jeesuksen Kristuksen voimaan ratkaista väärinymmärryksiä, kiistoja ja haasteita tekemällä parannuksen, antamalla anteeksi ja uskon avulla.

Tässä on neljä tapaa, joilla sinä voit vahvistaa perhettäsi elämällä evankeliumin mukaan:

Kuva
Rukoilevia ihmisiä

Kuvitus Lai T. Sheng

1 Kannusta rukoilemaan

Perheestä tulee vahvempi, kun se rukoilee yhdessä. Rukoileminen voi siunata perhettäsi rauhalla, rakkaudella ja sopusoinnulla. Jos perheessäsi ei ole tapana rukoilla, rukoile tietääksesi, kuinka voit auttaa perhettäsi rukoilemaan yhdessä. Ole valmis toimimaan saamiesi vastausten pohjalta.

2 Käykää kirkossa yhdessä

Kirkossa me opimme Jeesuksen Kristuksen evankeliumia. Me myös nautimme sakramentin ja teemme Jumalan kanssa liiton, että olemme halukkaita ottamaan päällemme Jeesuksen Kristuksen nimen ja muistamaan Hänet aina (ks. Moosia 18:8–10; OL 20:77, 79).

Kirkossa käyminen perheenä tuo osaltaan kaikkia lähemmäksi Jumalaa ja toisiaan. Kirkkoon meneminen joka viikko vaatii sitoutumista, mutta Jumala siunaa pyrkimyksiäsi. Jos perheesi päättää olla menemättä kirkkoon kanssasi, tiedä, että sinun mukanaolosi vahvistaa sinua ja auttaa sinua löytämään muita tapoja vahvistaa perhettäsi.

Kuva
Kirkon rakennus

3 Rakasta ja palvele

Vapahtaja opetti: ”Rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä” (Joh. 15:12). Kerro perheellesi, kuinka paljon rakastat heitä – vaikka olisitkin varma, että he jo tietävät sen. Se, että ilmaiset rakkautta perhettäsi kohtaan sanoin ja teoin, kutsuu Hengen kotiisi.

Perheenjäsenten palveleminen on tärkeä tapa osoittaa rakkauttasi. Ja muiden palveleminen yhdessä tuo myös perheesi jäseniä lähemmäksi toisiaan ja taivaallista Isää. Sinun ei tarvitse järjestää valtavaa palveluprojektia. Palveleminen voi olla yksinkertaista, kuten mieluisan aterian valmistaminen naapurille. Palveleminen perheenä tuo iloa, koska – kuten pyhissä kirjoituksissa sanotaan – ”kun olette lähimmäistenne palveluksessa, olette pelkästään Jumalanne palveluksessa” (Moosia 2:17).

Kuva
Tyttö ja isoisä halaavat

4 Elä evankeliumin mukaan

Moneen perheeseen kuuluu ihmisiä, jotka eivät ole kirkon jäseniä tai jotka ovat päättäneet lakata käymästä kirkossa. Ilman perheen tukea kirkon toimintoihin osallistuminen voi olla vaikeaa. Jos perheesi on samanlaisessa tilanteessa, muista, että sinä voit silti olla hyvää aikaansaava voima elämällä evankeliumin mukaan.

Anna perheesi nähdä, että elät sen mukaan, mihin uskot. Koskaan ei tiedä, milloin he tarkkailevat, mitä sanot ja teet. Tämä tuo evankeliumin valoa perheellenne. Olipa perhetilanteesi millainen tahansa, johdonmukaiset pyrkimyksesi elää evankeliumin mukaan voivat avata Hengelle mahdollisuuden opastaa ja kohottaa perhettäsi ja vaikuttaa siihen sekä auttaa perheenjäseniä pääsemään lähemmäksi Vapahtajaa Jeesusta Kristusta.

Tulosta