2023
Jumalan kutsuma
Lokakuu 2023


”Jumalan kutsuma”, Nuorten voimaksi, lokakuu 2023.

Jumalan kutsuma

Nämä jäsenet oppivat omalta osaltaan, että profeetat ja apostolit ovat Jumalan kutsumia. Sinäkin voit oppia!

Kuva
Kättely

Kun Jeesus aloitti palvelutyönsä kuolevaisuudessa, Hän kutsui kaksitoista apostolia. Ja kun Hän palautti kirkkonsa, Hän valitsi apostoleja ja profeettoja johtamaan meitä meidän aikanamme. Noudattamalla heidän neuvojaan me voimme saada todistuksen siitä, että Jumala on kutsunut heidät.

Apostolien tapaamisia

Oletko koskaan tavannut apostolia? Tässä on kertomuksia ihmisistä, jotka ovat tavanneet apostolin.

Puhuin yleiskonferenssissa – nuorena

Kun minua pyydettiin pitämään puhe miljoonille ihmisille huhtikuun 2020 yleiskonferenssissa, tunsin itseni häkeltyneemmäksi kuin koskaan ennen. Mutta minua lohdutti tieto siitä, että Herra auttaisi minua.

Kun valmistelin puhettani, mietin, kuinka voisin saada ilmoitusta. Se auttoi minua arvostamaan niiden omistautumista, jotka puhuvat yleiskonferenssissa.

Kun konferenssi alkoi, minua jännitti, mutta vanhin Gerrit W. Gongin ja muiden johtavien auktoriteettien tapaaminen auttoi minua tuntemaan rauhaa. Sitten tapasin presidentti Russell M. Nelsonin. Hän puhui minulle aivan kuin olisimme tunteneet toisemme koko elämämme ajan. Tunsin Kristuksen puhdasta rakkautta, kun puhuin profeetan kanssa.

Laudy K.

Kuva
Nuori nainen puhumassa puhujakorokkeella

Isännöin Face to Face -tapahtumaa vanhin Soaresin kanssa

Kun sain tietää, että osallistuisin Face to Face -tapahtuman järjestämiseen, olin eniten innoissani tilaisuudesta työskennellä apostolin kanssa.

Minua jännitti ennen lähetystä, koska minun piti sanoa jotakin portugaliksi. Sanoin vanhin Soaresille: ”Pelkään, että puheestani kuuluu amerikkalainen korostus.” Hän vastasi hymyillen ja silmää iskien: ”Max, aksentit ovat ihastuttavia!”

Tunsin Hengen hyvin voimakkaana, kun kuulin hänen todistavan, että Vapahtaja elää ja rakastaa meitä kaikkia yksilöinä.

Max A.

Kuva
Valokuva ihmisistä vanhin ja sisar Soaresin kanssa

Kun vanhin Holland auttoi minua matematiikan kotitehtävän kanssa

Kun olin 12-vuotias, isästäni tuli lähetysjohtaja Chilessä. Siellä ollessaan hän työskenteli läheisesti vanhin Hollandin kanssa. Yhtenä päivänä sanoin: ”Isä, vanhin Holland on matematiikan kirjassani.”

”Eilen Jeff Hollandilta kesti 1 tunti päästä töihin. Tänä aamuna Jeff ajoi 20 minuuttia rautatieasemalle, odotti junaa 7 minuuttia, kulki junalla 12 minuuttia ja käveli sitten 15 minuuttia päästäkseen töihin. Kuinka kauan Jeffiltä kesti päästä töihin tänä aamuna?”

Vanhempani lähettivät vitsinä kuvan matematiikan tehtävästäni vanhin Hollandille ja viestin: ”Vanhin Holland, voisitko auttaa Whitiä matematiikan tehtävässä?”

Vanhin Holland vastasi kirjeellä.

”Rakas Whitney – olen iloinen, että sait selville päivätyöni. Lähetän säännöllisesti matematiikan tehtäviä oppikirjoihin, ja joskus en vain keksi, kenen nimeä käyttäisin. Taidan käyttää seuraavaksi sinun nimeäsi. (’Jos Whitney Wilcoxilla on Provossa 5 poikaystävää ja Chilessä hän saa 1 uuden poikaystävän joka päivä 14 päivän ajan, niin kuinka moni heistä menee kasteelle, lähtee lähetystyöhön ja haluaa mennä naimisiin hänen kanssaan?’) Kiitos siitä, että olet täällä! Olen valtavan ylpeä sinusta! Jeff Holland.”

Kuva
Kirje

Ilmiselvästi vanhin Holland vitsaili matematiikan tehtävien laatimisesta (ja useista poikaystävistä!). Mutta hänen ystävällinen viestinsä sai minut tuntemaan, että olen tärkeä.

Kun vanhin Holland opetti jäseniä Chilessä lukemaan Mormonin kirjaa joka päivä, aloin lukea sitä itsekseni 12-vuotiaana. Ja silloin aloin todella saada oman todistukseni.

Whitney L.

Kuva
Valokuva perheestä vanhin ja sisar Hollandin kanssa

Tapasin vanhin Soaresin Ranskassa

Vuonna 2021 vanhempani kutsuttiin Lyonin lähetyskentän lähetysjohtajapariksi Ranskaan. Vuonna 2022 vanhin Soares tuli käymään siellä. Puhuessaan lähetyssaarnaajille hän mainitsi, että hänen matkatavaransa olivat kadonneet yhdellä hänen lennoistaan.

Se oli minulle eräänlainen herätys. On helppoa nähdä apostoleja ja profeettoja ruuduillamme ja ajatella, että heidän elämänsä on helppoa. Mutta johtajamme eivät ole pyytäneet saada tehdä sitä – heidät on kutsuttu tekemään sitä. He päättävät seurata Herraa, ja se tarkoittaa sitä, että he jättävät taakseen omat tulevaisuudensuunnitelmansa.

Vanhin Soares opetti minulle, mitä tarkoittaa se, että on Kristuksen opetuslapsi. Vaikka hänellä oli kiireitä ja hänellä oli omia vaikeuksia, hän yritti puhua mahdollisimman monen jäsenen kanssa. Ymmärsin, että johtavat auktoriteetit ovat sinun ja minun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat valinneet Kristuksen ja pyrkivät osoittamaan Hänen rakkauttaan.

Lydie L.

Kuva
Jeesus Kristus
Kuva
Valokuva perheestä vanhin Soaresin kanssa

Rukoilemalla ja uskomalla

Ellet ole tavannut apostolia, ei haittaa! Useimmat meistä eivät ole. Voit saada todistuksen siitä, että Jumala on kutsunut heidät, kuuntelemalla heidän opetuksiaan, noudattamalla niitä ja rukoilemalla niistä.

Toimi sen mukaan, mitä he opettavat

Tapasin kirkon johtohenkilöitä, kun isännöin Face to Face -tapahtumaa, mutta en minä silloin saanut todistusta siitä, että he ovat Jumalan kutsumia.

Kun kuulen heidän sanojaan, toimin sen mukaan, mitä he opettavat, ja näen muuttuvani ihmisenä enemmän Kristuksen kaltaiseksi, silloin tunnen Jumalan vahvistavan minulle, että he ovat Kristuksen erityisiä todistajia.

Aaron K.

Kuva
Nuori mies

Noudatan profeetan kutsuja

Odotan aina innolla yleiskonferenssia. Muistan, että olen tuntenut itseni hyvin onnelliseksi, kun ystäväni ja minä olemme laatineet luettelon asioista, joita profeetta on sanonut, ja muistuttaneet toisiamme tekemään niitä asioita. Yksi oli mennä temppeliin, ja ystäväni ja minä menimme yhdessä. Se oli tosi hauskaa, ja tunsin todella paljon rauhaa. Sen tekeminen, mitä profeetta on pyytänyt, on auttanut minua ymmärtämään, kuinka paljon Jeesus Kristus rakastaa minua.

Leticia F.

Kuva
Nuori nainen

Tapasitpa jonkun apostolin tai et, voit tietää tämän totuuden: apostolit todistavat totuudesta ja haluavat vain parasta sinulle. Kun seuraat heitä, Pyhä Henki kertoo sinulle, että he ovat Jumalan kutsumia.

Tulosta