Voor de kracht van de jeugd
Van discipel tot discipel
Januari 2024


‘Van discipel tot discipel’, Voor de kracht van de jeugd, januari 2024.

Jongerenthema 2024

Van discipel tot discipel

Hoe kun je een discipel van Jezus Christus zijn? Het is makkelijker dan je denkt. Lees maar eens wat deze jongeren over de discipelen in hun leven vertellen.

Afbeelding
jongemannen

Kyler C. (13)

Uit Guayas (Ecuador). Speelt graag basketbal en viool.

Twee van mijn vrienden in de kerk, Arick en Mike, hebben me geleerd hoe belangrijk het is om een discipel van Jezus Christus te zijn. Door hun voorbeeld heb ik meer het verlangen om op zending te gaan. Nu kijk ik ernaar uit om mensen die het moeilijk hebben over Jezus Christus te vertellen.

Mijn vrienden zijn door hun taalgebruik ook een goed voorbeeld van Christus. Ze vertellen me vaak hoe ze Jezus Christus volgen, waardoor ik dichter tot Hem wil komen. Mijn vriend heeft me bijvoorbeeld geleerd dat we onze vragen aan God kunnen stellen. En hoe weten we dat Hij antwoordt? Dat voelen we in ons hart. Dat is de Geest die zegt dat God tot ons spreekt en dat we op de goede weg zijn. 

Afbeelding
jongeman en jongevrouw

Ayotunde Raphael A. (15)

Uit Oyo (Nigeria). Houdt van dansen, sporten en lesgeven met de zendelingen.

Mijn vriendin Ewa (die eigenlijk Ewaoluwa heet) is voor mij een voorbeeld van een discipel van Christus. Ze zei eens iets gemeens waardoor ik boos op haar werd. Toen vroeg ze me om vergeving. Daardoor bracht ze mij nederigheid en vergevingsgezindheid bij. Ze zei nederig dat ze er spijt van had, en ik vergaf haar.

Een discipel van Jezus Christus zijn, is voor mij de geboden van onze hemelse Vader onderhouden, God en zijn Zoon, Jezus Christus, liefhebben en meer voor andere mensen zorgen.

Afbeelding
jongeman

Gabriel A. (12)

Uit Oyo (Nigeria). Speelt graag voetbal.

Ik ken een jongen in de kerk die eerst een pestkop was, maar op een dag zijn leven omgooide. Ik besloot hem te vragen waardoor hij was veranderd. Hij zei dat hij bad, in de Schriften las, geloof had en hard zijn best deed om zijn gedrag te veranderen. Dat heeft me geholpen, want als ik nu een beslissing moet nemen, voor school of op geestelijk gebied, dan bid ik God om leiding.

Mijn vriend is misschien niet volmaakt, maar zijn verandering heeft mij geraakt. Nu lees ik meestal in de Schriften voordat ik een stap zet. Het voorbeeld van mijn vriend heeft me dichter tot Christus gebracht, want als ik zondig, kan ik door gebed en bekering tot de Heer terugkeren. Nu ik mij tot de Heer wend, voelen mijn lasten lichter.

Afdrukken