2013
Ideer til familiens hjemmeaften
April 2013


Ideer til familiens hjemmeaften

Dette nummeret inneholder artikler og aktiviteter som kan brukes på familiens hjemmeaften. Her er noen få eksempler.

“Jesu Kristi misjon og tjenestegjerning,” side 18: Eldste Russell M. Nelson presenterer fem aspekter av Jesu Kristi liv som vi kan etterligne. Vurder å snakke om disse aspektene og hvordan dere kan anvende dem i deres liv. Det kan være lurt å lese en historie fra Skriftene om Frelserens liv eller se en bibelvideo (biblevideos.lds.org) som skildrer et av disse aspektene. Dere kan avslutte med å bære vitnesbyrd om hans liv og virke og synge “Mer hellighet gi meg” (Salmer, nr. 79).

“Hva er en sann venn?” side 52: Du kan gjerne begynne med å spørre: Hva er en sann venn? Les eldste Robert D. Hales’ definisjon og snakk om hva slags venner vi skulle være. Vurder å fortelle om en gang da noen opptrådte som en sann venn mot deg, og ta opp egenskaper som kan hjelpe familiemedlemmene å være bedre venner for andre.

“La oss feire templer!” side 62: Se på bildene av de forskjellige måtene barn har feiret templet på. Vurder å vise et bilde av templet som er nærmest dere, og snakke om hvorfor templer er viktige. Understrek at bare i templet kan familier bli beseglet. Dere kan gjerne avslutte med å synge “I all evighet” (side 65).

På ditt språk

Liahona og annet av Kirkens materiale er tilgjengelig på mange språk på languages.lds.org.

Fotoillustrasjon: Cody Bell © IRI

Skriv ut