2019
En ny begyndelse …
Januar 2019


En ny begyndelse …

En ny begyndelse for alle

Præsident Kreiberg inviterede på sin særlige og kærlige nærværende måde både primarybørnene samt de unge mænd og piger til at deltage i en ny begyndelse. Både gennem tjeneste og gennem inspiration til at gøre godt for andre.

Vor kære storebror var ordet. Han er vores lys. Der er mange forskellige nye begyndelser. En fødsel, en dåb, 1. skoledag, et bryllup, en ny uddannelse, et nyt job, et nyt mål, en ny lyst til at gøre tingene bedre. Hver søndag er nadveren en ny begyndelse. Mange nye begyndelser er vi ikke herre over, og mange er vi. Mange gange har vi brug for en ny begyndelse med de mennesker, der er omkring os. Jesu Kristi forsoning handler om at søge tilgivelse og få tilgivelse. Det er en ny begyndelse. Et sønderknust hjerte er det offer, vi skal bringe. Vores sønderknuste hjerte vil blive helet. Vi er på rette vej. Vi er ikke perfekte, men vi er på vej, vi er også værdige. En følelse af værdighed er en ny begyndelse. Tak for, at vi kan tjene sammen. Tak for, at vi kan være brødre og søstre.

Et værksted for sjælen

Søster Lizette Bendtsen fra Fredericia Menighed fortalte om, hvor forskellige vi er som mennesker, og hvor forskelligt Ånden taler til os. Fælles for os er, at vi har en tro og et fælles mål. Vi har fået nogle instrukser for, hvordan vi kan holde os tæt på vor himmelske Fader. »Min tro«, fortalte hun, »er en blanding af tro, håb og kendskab. Jeg har undret mig over ›oprigtig tro‹, ›reel tro‹ og ›ægte tro‹. Der må så også være en tro, der ikke er reel eller ægte. Vi dømmer nogle gang hinanden og tænker, at vores måde at gøre tingene på er den rigtige. Andre i Kirken kan godt se perfekt ud, men vi skal hver især finde vores egen vej hjem. Evangeliet er et værksted for sjælen.« Hun bar vidnesbyrd om, at Herren styrker og støtter os i at finde vores vej hjem.

Nyt præsidentskab i HF

I forbindelse med at der blev afløst og opretholdt et nyt hjælpeforeningspræsidentskab var der vidnesbyrd fra både den afgående præsident Lise Jensen, samt den nykaldede præsident Rikke Rosenkilde. Vi siger tak til søster Jensen for hendes store arbejde, samt velkommen til søster Rosenkilde i hendes nye kald.

Arbejd sammen med missionærerne

Herefter var der to dejlige vidnesbyrd fra vores nye missionspræsidentpar søster Joan og præsident Michael Olsen. Søster Olsen fortalte, hvordan vi skulle holde os tæt på vores himmelske Fader, så vil han holde sig tæt på os, og vi er berettiget til at have Helligånden hos os. Præsident Olsen inviterede alle over 16 år til at arbejde med missionærerne. Vi blev inviteret til at vidne om Kristus, deltage i generalkonferencen samt lytte til vores profet.

2/3 af stavens medlemmer har en tempelanbefaling

Områdehalvfjerdser ældste Benassar roste os for den fine statistik med tempelanbefalinger, hvilket er det højeste antal i Europa. Vi har danske missionærer, vores egen tempelpræsident og meget stærke rødder i evangeliet. Ældste Benassar reflekterede over Johannes 7, som handler om had, forfølgelse og brødre, der ikke tror på Kristus. Sådanne oplevelser vil vi også få i vores liv. Der vil være modstand og trængsler. Det vil være en tid med udskillelse, og vi vil blive prøvet. Vi har aldrig været så tæt på Kristi andet komme.

Grundlaget er omvendelse

Et vidnesbyrd er grundlaget for en sand omvendelse. Vi må arbejde på at styrke vores forståelse for evangeliet. Vi skal styrke og grundfæste vores omvendelse. Det er godt, at Kirken vokser, men det er vigtigere at styrke vores vidnesbyrd. Kirken kan ikke bestå, hvis vi ikke arbejder på at styrke vores vidnesbyrd. Der vil altid være prøvelser, som vil teste vores vidnesbyrd.

Familien er ikke altid ideel

»Jeg fornemmer at I føler skyld, fordi jeres familier ikke er perfekte. Uaktivitet, skilsmisser, single i mange år, depression, helbreds udfordringer, måske er jeres forhold til andre mennesker ikke i harmoni med evangeliet. Hvad har jeg gjort? Hvad kan jeg gøre bedre? Fordi vi lærer, at idealet er familien, er familien ikke altid ideel. Der er mange familier i skrifterne, der ikke er ideelle. Adam og Eva, Jakobs familie, Abrahams familie, Ruth var enlig i mange år, Paulus var ugift hele sit liv. Jesus var adopteret ind i en jordisk familie. Lehis børn kæmpede i mange år. Der er masser af ikke-ideelle familier. Så der er håb. Hvis Abraham havde sådan en besværlig familie, mon ikke vi kan trøstes i det? Jesus Kristus har magten til at reparere alle ting. Han vil slette de ufuldkomne ting. Hvis vi er trofaste, vil Herren hele os. Han kom ud af graven den tredje dag. Han står i spidsen for denne kirke. Han er der altid,« afsluttede ældste Benassar.

En tale, der gik lige i hjertet på de fleste af os.

Udskriv