2020
Odotan innokkaasti sinetöimistä
Koronaviruspandemia: Uskon sanomia


Julkaistaan vain sähköisenä: nuorille aikuisille

Odotan innokkaasti sinetöimistä

Vaikka suunnitelmamme muuttuivat, kasvoimme lähemmäksi toisiamme ja Jumalaa.

Kuva
pariskunta kävelemässä yhdessä

Kuvassa on käytetty malleja

Kirjoittaja asuu Kantōssa Japanissa.

Minut ja sulhaseni oli tarkoitus sinetöidä tässä kuussa Sapporon temppelissä Japanissa. Sitten olosuhteet alkoivat muuttua koronaviruksen aiheuttaman pandemian takia. Aina kun epävarmuus lisääntyi, etsin Jumalan opastusta rukoilemalla, lukemalla pyhiä kirjoituksia ja kuuntelemalla yleiskonferenssipuheita. Toistin tämän yhä uudestaan, kun tein tulevaisuutta koskevia päätöksiä. Lopulta temppelit suljettiin. Tällä hetkellä odotamme edelleen sinetöimistä. Mutta olen nähnyt, kuinka Jumala auttaa meitä tänä vaikeana aikana.

Siunauksia epävarmuuden keskellä

Rehellisesti sanottuna tämä kokemus on ollut rankka. Mutta olen kokenut myös monia siunauksia. Päiväkirjan pitäminen on auttanut minua huomaamaan nämä siunaukset, ja se on ollut erittäin antoisaa tänä vaikeana aikana.

Yksi siunaus, jonka olen huomannut, on se, että minun ja sulhaseni välinen side on vahvistunut. Hän ja minä asuimme eri paikkakunnilla, elimme omaa elämää emmekä voineet tavata toisiamme. Mutta päätimme rukoilla yhdessä ja puhua asioista, joita opimme tutkiessamme evankeliumia. Teimme päätöksiä yhdessä. Vaikka olimme eri paikoissa, siteemme syventyi ja hän vaikutti olevan lähempänä.

Kuljimme eteenpäin

Viimein päätimme solmia siviiliavioliiton. En tiedä, milloin meidät voidaan sinetöidä temppelissä, mutta odotan sitä innolla.

Uskon, että voimme oppia paljon tästä maailmanlaajuisesta pandemiasta. Luotan siihen, että Herralla on suunnitelma meidän iankaikkiseksi hyväksemme riippumatta siitä, mitä tapahtuu meitä ympäröivässä maailmassa – ”sillä hän rakastaa maailmaa, jopa niin, että hän antaa oman henkensä voidakseen vetää kaikki ihmiset luoksensa” (2. Nefi 26:24).

Uskon, että Herra haluaa auttaa meitä kaikkia löytämään onnellisuutta tässä vaikeassa tilanteessa. Olen jo löytänyt rauhaa pannessani merkille siunauksia, joita minulla on. Jos kohtaat samanlaisia koettelemuksia juuri nyt, älä vaivu epätoivoon. Jopa tämä pandemia voi vahvistaa todistustasi.

Tulosta