Liahona
Naisten vaikutus
Toukokuu 2024


”Naisten vaikutus”, Liahona, toukokuu 2024.

Vuoden 2024 maailmanlaajuisesta Apuyhdistyksen hartaustilaisuudesta

17. maaliskuuta 2024

Naisten vaikutus

Älkää koskaan aliarvioiko teissä olevaa erityistä voimaa vaikuttaa muihin hyvällä tavalla.

Rakkaat Apuyhdistyksen sisareni, olen kiitollinen voidessani puhua teille tänään. Olette usein mielessäni. Olen syvästi kiitollinen teille ja tunnen olevani teille kiitollisuudenvelassa. Todella suuri osa siitä hyvästä, jota tämä kirkko saa aikaan – ja todella suuri osa hyvästä, jota maailmassa tapahtuu – on teidän ansiotanne! Kiitos omistautumisestanne Herralle samoin kuin pyrkimyksistänne ylevöittää muita. Tiedän, kuinka paljon Herra rakastaa teitä ja luottaa teihin.

Ihailen uskoanne ja herkkyyttänne hengellisissä asioissa. Saan innoitusta teidän uutteruudestanne ja voimaperäisestä johtajuudestanne sekä kyvystänne huomata tarve ja vastata siihen. Olipa kyse lukutaidottomuudesta, aliravitsemuksesta, mielenterveyteen liittyvistä huolenaiheista tai muiden päivittäisistä tarpeista, te tartutte todellisen elämän ongelmiin harvinaisella yhdistelmällä taitoa, myötätuntoa, näkemystä ja rakkautta. Herran kirkon koko tehtävä vahvistuu teidän ansiostanne.

Sisaret, teillä on jumalallinen lahja, jonka ansiosta voitte kirjaimellisesti muuttaa ihmisten elämää! Tämä pätee erityisesti silloin, kun me olemme innolla mukana jumalallisessa tehtävässä koota Israelia. Aina kun autamme jotakuta löytämään liittopolun ja pysymään sillä, me autamme Israelin kokoamisessa. Kukaan ei tee sitä paremmin kuin te – äiteinä, johtohenkilöinä, opettajina, sisarina ja ystävinä. Te valmistatte Herran kirkon tulevia sukupolvia ja maailmaa!

Vastikään saimme kuulla pienestä kolmevuotiaasta tytöstä, joka heräsi päiväuniltaan. Tyttöä viihdyttääkseen tämän isoveli toi hänelle pehmolelun toisensa jälkeen. Mutta mikä lopulta toi tytölle lohtua ja iloa? Hänen ikioma Mormonin kirjansa! Tämä pieni tyttö näkee äitinsä lukevan Mormonin kirjaa päivittäin. Hän halusi olla äitinsä kaltainen!

Ei yksinkertaisesti ole mahdollista määrittää Jumalan liittonaisten elämää jalostavaa vaikutusta. Rakastan johtavia veljiäni ja etuoikeutta työskennellä heidän kanssaan. Kuitenkin ne kaksi henkilöä maan päällä, jotka ovat vaikuttaneet minuun eniten, ovat vaimoni Dantzel, kymmenen lapsemme äiti, joka menehtyi äkillisesti 78-vuotiaana, ja viimeisten 18 vuoden ajan suurenmoinen vaimoni Wendy.

Äskettäisen kaatumiseni jälkeisen rasittavan toipumisen aikana Wendy on huolehtinut minusta uupumatta sekä fyysisesti että hengellisesti. Hän on tehnyt sen tavalla, jolla kukaan muu ei voisi tehdä sitä. Sitä valtavaa vaikutusta, joka Dantzelilla ja Wendyllä on ollut minuun, ei voi liioitella. He ovat muuttaneet elämäni! He ovat tehneet elämästäni täydempää.

Naiset ovat olleet taivaallisen Isämme suunnitelman keskiössä alusta alkaen. Jumalan pelastussuunnitelma riippui kahden urhoollisen naisen sankarillisista teoista – Eevan, joka on ”kaikkien elävien äiti”, ja Marian, Herramme Jeesuksen Kristuksen äidin.

Sisaret, älkää koskaan aliarvioiko teissä olevaa erityistä voimaa vaikuttaa muihin hyvällä tavalla. Se on lahja, jonka taivaallinen Isämme on antanut jokaiselle liittoon kuuluvalle naiselle. Jumalan liittotyttärinä teillä on herkkyyttä kuunnella Henkeä ja parannettu moraalinen kompassi, jotka antavat teille kyvyn vastaanottaa henkilökohtaista ilmoitusta ja erottaa totuuden erheestä. Näin sanoessani en väitä, etteivät miehet erottaisi oikeaa väärästä tai tekisi hengellistä työtä ilmoituksen saamiseksi. Jos maailma kuitenkin joskus menettäisi naistensa moraalisen suoraselkäisyyden, maailma ei koskaan toipuisi siitä.

Sisaret, me tarvitsemme sitä, että te opetatte Kristuksen oppia. Me tarvitsemme kykyänne naisina huomata vilppi ja puhua totuutta. Me tarvitsemme innoitettua viisauttanne perheessänne, seurakunnassanne ja vaarnaneuvostoissa samoin kuin muissa merkittävissä paikoissa kautta maailman. Teidän perheenne, kirkko ja maailma tarvitsevat teitä! Sisaret, kukaan ei voi tehdä kaikkea, eikä teidän pidä sitä edes yrittää. Tiedän kuitenkin, kuinka ratkaisevan tärkeä teidän osanne on Jumalan valtakunnan rakentamisessa.

Niinpä kehotan teitä tänään tekemään pyhistä kirjoituksista henkilökohtaisen Liahonanne, temppelistä oman turvapaikkanne ja suunnan säätämisen paikan sekä henkilökohtaisista rukouksistanne keinon, jonka avulla saatte tietää, missä Herra tarvitsee teitä kunakin päivänä. Ajan myötä hämmästytte, kuinka Hän johdattaa teitä juuri sinne, missä voitte ohjata, suojata ja kulkea jonkun kanssa, joka tarvitsee teitä.

Sitä varten siunaan teitä lisääntyneellä hengellisellä erottamiskyvyllä ja kyvyllä kokea iloa avun tarjoamisesta muille. Siunaan teitä viisaudella erottaa, mikä on tarpeen, ja olla juoksematta nopeammin kuin mihin kykenette. Siunaan teitä rohkeudella elää jumalallisten etuoikeuksienne mukaisesti Jumalan liittotyttärinä. Siunaan teitä niin, että tunnette syvällisesti, että taivaallinen Isä ja Hänen Poikansa Jeesus Kristus tuntevat teidät ja rakastavat teitä. He ovat lähettäneet teidät maan päälle nyt, koska te olette äärimmäisen tärkeitä Jumalan valtakunnalle nyt! Siunaan teitä niin, että ymmärrätte, että teidän jumalalliset lahjanne Jumalan tyttärinä antavat teille voiman paitsi muuttaa ihmisten elämää myös muuttaa maailmaa!

Rakastan teitä, rakkaat sisareni. Nämä asiat ovat totta. Olemme kaikki mukana Herran työssä. Todistan, että Jeesus Kristus elää! Hän johtaa tätä kirkkoa. Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

Tulosta