Dragning till personer av samma kön
Är Guds utlovade välsignelser tillgängliga för homosexuella personer?


”Är Guds utlovade välsignelser tillgängliga för homosexuella personer?” Dragning till personer av samma kön: Individen (2020)

”Är Guds utlovade välsignelser tillgängliga för homosexuella personer?” Dragning till personer av samma kön: Individen

Är Guds utlovade välsignelser tillgängliga för homosexuella personer?

Guds välsignelser är tillgängliga för alla

”Alla ser vi på livet ibland och försöker utvärdera: ’Var är vi? Var befinner jag mig i mitt liv?’ Jag har alltid sagt att när man börjar jämföra sig själv med andra leder det antingen till modfälldhet eller till högmod. Ingetdera är bra, men det är ofta det som händer när folk börjar jämföra. De börjar tänka att deras lott i livet är bättre, eller att deras lott i livet är mycket sämre. Och det är inte något som bygger upp oss, att försöka jämföra våra omständigheter med andras. Välsignelser kommer på kort sikt och välsignelser kommer på lång sikt. Jag tror att ibland väntar välsignelser oss efter att vi har gått genom slöjan till livet efter döden. Så vi befinner oss i en väldigt avgränsat tidsrymd just nu, och i den här avgränsade tidsrymden är det helt enkelt inte till någon nytta att försöka jämföra motgångarna vi mött eller välsignelserna vi fått.

Vi minns att när Adam och Eva lämnade Edens lustgård var en av de nya sakerna de ställdes inför törnen och tistlar, och alla har vi dem i våra liv. Men vi kan ha tillit till att de alla kan övervinnas, vad det än må vara som placeras i vår väg. Herren säger att vi kommer att ha svårigheter längs vägen, och antyder också att våra lidanden kommer att helgas till vår fördel. Ibland måste vi vänta några år på det, men i slutändan kan vi vara förvissade om att löftet om evigt liv gäller alla. Alla kommer att bli likvärdigt belönade för sin trofasthet. Om du håller ut till slutet blir du välsignad. Det kan vara svårt i dag, i morgon och nästa månad, men det kommer inte alltid att vara svårt. Du kan klara av det här genom att utöva din tro på Jesus Kristus på hans försoning.

Ibland kommer vi att få motgångar och prövningar som nästan tycks vara alltför svåra att utstå. Men sedan säger han: ’Var dock vid gott mod, för jag ska leda er.’ Det är ett löfte från Herren. Var vid gott mod. Mitt under era svårigheter, var vid gott mod, för jag ska leda er. Och jag vittnar om att Jesus Kristus kommer att leda dig igenom vilka svårigheter du än har” (se Gary E. Stevenson, ”No Blessings Denied the Faithful”, ChurchofJesusChrist.org).

Skriv ut