Lærerudviklingsfærdigheder
Hjælp eleverne til at styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus


»Hjælp eleverne til at styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus«, Lærerudviklingsfærdigheder: Fokuser på Jesus Kristus, 2023

»Hjælp eleverne til at styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus«, Lærerudviklingsfærdigheder: Fokuser på Jesus Kristus

Hjælp eleverne til at komme til Jesus Kristus

Hjælp eleverne til at styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus.

Færdighed

Udsagn, der hjælper eleverne til at genkende og føle vor himmelske Faders og Jesu Kristi kærlighed.

Billede
elever i klasseværelse

Definer

I hver lektion er der flere muligheder, der kan hjælpe eleverne til at styrke deres forhold til vor himmelske Fader og Jesus Kristus. Nogle af de bedste muligheder viser sig, efter elever har fortalt om deres indsigter eller følelser. I dette øjeblik kan lærere komme med udsagn, der fokuserer på vor himmelske Faders og Jesu Kristi kærlighed og egenskaber.

Disse typer udsagn vil hjælpe eleverne til at genkende, hvordan vor himmelske Fader og Jesus Kristus har det med dem, hvordan de har det med vor himmelske Fader og Jesus Kristus eller begge dele. I udsagnet kan I fremhæve, vidne om eller forbinde det, eleven netop fortalte, med en egenskab eller sandhed om Guds kærlighed, natur og følelser for sine børn. Disse udsagn skaber yderligere muligheder for, at Helligånden kan vidne for eleverne om deres individuelle værd for deres Fader i himlen og hans Søn.

Modeller

  • Maggie fortæller, at hun modtog et svar på sin bøn. Læreren følger derefter op med udsagnet: »Denne oplevelse er bevis på, at vor himmelske Fader ved, hvem I er.«

  • Jade fortæller, at hun følte Åndens irettesættelse under konferencen, fordi hun ikke havde læst nok i sine skrifter. Læreren svarer derefter med: »Tak for at minde os alle om, at han ønsker at være involveret i vores liv.«

  • Hae Soo fortæller om en indsigt, han har opnået, mens han læste sine skrifter. Læreren svarer: »Dine tanker har lært os, hvor venlig og mild Gud er.«

  • Brigham udtrykker, hvor frustreret han er over, at han ikke har tid nok til at læse sine skrifter. Så svarer læreren: »Vi kan se, hvor meget du elsker ham gennem dit ønske om at følge ham.«

  • Adaline fortæller om sine følelser efter at have læst Lære og Pagter 18:10. Læreren siger derefter: »Jeg ved også, at din sjæl er uvurderlig for ham.«

Øvelse

Find på et udsagn, der kan hjælpe hver enkelt elev til at føle vor himmelske Faders og Jesu Kristi kærlighed.

  • Brooklyn fortæller, at en af hendes yndlingssætninger fra »Han lever! Vor Forløser stor« er »og sender trøst til dig som løn.«

  • Thomas fortæller, at før sine forældres skilsmisse var der mange skænderier i deres hjem. Når han bad, var det det eneste tidspunkt, hvor han følte fred og trøst.

  • Efter at have læst om, hvordan Det Røde Havs vande blev skilt, siger Priscilla: »Jeg synes det er så fantastisk, at Gud gjorde det for Moses og Israel børn.«

Drøft eller overvej

  • Hvori består værdien ved at fremsætte udsagn, der hjælper eleverne til at føle vor himmelske Faders og Jesu Kristi kærlighed?

  • Hvorfor kunne vor himmelske Fader ønske, at vi gør denne form for udsagn til en del af læringsoplevelsen?

Inkorporer

  • Brug 5 minutter efter hver undervisningstime i løbet af den kommende uge, og notér udsagn, du kunne have fremført baseret på, hvad eleverne fortalte. Prøv i den efterfølgende uge at fremsætte lignende udsagn i timen.

Ønsker I mere?

Udskriv