2021
Styrken ved personlig åbenbaring
Januar 2021


Styrken ved personlig åbenbaring

Sådan modtager I en livslang åbenbaring specielt til jer.

Billede
illustration of man in suit standing by window

Illustration: Allen Garns

Bed i Jesu Kristi navn om jeres bekymringer, jeres frygt, jeres svagheder – ja, selve jeres hjertes længsler. Og lyt så! Nedskriv de tanker, som kommer til jer. Nedskriv jeres følelser, og følg op med de handlinger, I bliver tilskyndet til at gøre. Når I gentager den proces dag efter dag, måned efter måned, år efter år vil I »udvikle jer i åbenbaringens princip.«

»Ønsker Gud virkelig at tale til jer? Ja!«

Præsident Russell M. Nelson, præsident for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, »Åbenbaring for Kirken, åbenbaring for vores liv«, Liahona, maj 2018, s. 95.

»I overensstemmelse med hans befalinger kan I modtage personlig inspiration og åbenbaring, der er skræddersyet til jer. I har unikke missioner og roller at udføre i livet, og I vil få unik vejledning til at udføre dem.Nefi,

Jereds bror og selv Moses skulle krydse store vande – og de gjorde det alle på forskellig vis. Nefi ›tilvirkede tømmer med kunstfærdig forarbejdning.‹ Jereds bror byggede fartøjer, der var ›tætte som et fad.‹ Og Moses ›gik tørskoet gennem havet.‹

De modtog alle personlig vejledning, der var skræddersyet til dem, og de viste tillid og handlede.«

Michelle Craig, førsterådgiver i Unge Kvinders hovedpræsidentskab, »Åndelig evne«, Liahona, nov. 2019, s. 21.

»Nu ved jeg, at virkelig at tage for sig er mere end at nyde et lækkert måltid. Det er en oplevelse af glæde, næring, fejring, at dele, at udtrykke kærlighed til familie og kære, at formidle vores taksigelse til Gud og at opbygge forhold, mens vi nyder utrolig lækker mad i rigelige mængder. Jeg tror, at når vi tænker på at tage for os af Kristi ord, bør vi tænke på den samme form for oplevelse …

At tage for sig af Kristi ord vil medføre livsnødvendig åbenbaring, bekræfte vores sande identitet og værdi for Gud som hans børn og føre vores venner til Kristus og evigtvarende liv.«

Ældste Takashi Wada fra De Halvfjerds, »Tag for jer af Kristi ord«, Liahona, maj 2019, 38-39, 40.

»Nadveren er ligeledes en tid, hvor vor himmelske Fader underviser os om sin enbårne Søns – vor Frelser Jesu Kristi – forsoning, og hvor vi kan modtage åbenbaring om den. Det er en tid til at ›bank[e] på, så skal der lukkes op for jer‹, til at anmode om og modtage denne kundskab. Tiden er inde til, at vi ærbødigt beder Gud om denne kundskab. Og såfremt vi gør det, nærer jeg ingen tvivl om, at vi vil modtage denne kundskab, som vil velsigne os usigeligt.«

Ældste Claudio R.M. Costa fra De Halvfjerds, »At de altid erindrer ham«, Liahona, nov. 2015, s. 103.

»Vær lydige, husk de gange, hvor I førhen har mærket Ånden, og spørg i tro. I vil få svar, og I vil føle Frelserens kærlighed og fred. Det kommer måske ikke så hurtigt eller helt, som I ønsker, men svaret vil komme. Giv ikke op! Giv aldrig op!»

Ældste James B. Martino fra De Halvfjerds, »Vend jer til ham, så vil svarene komme«, Liahona, nov. 2015, 59.

»Herren har gentagne gange bedt os om at ›stræb[e] efter at lære, ja, ved studium og også ved tro.‹ Vi kan ikke alene få lys og forståelse ved vores sinds logiske fornuftslutninger, men også ved Helligåndens vejledning og inspiration …

Når disse to perspektiver derpå forbindes i vores sjæl, tegner der sig et fuldstændigt billede af tingene, som de virkelig er.«

Se ældste Mathias Held fra De Halvfjerds, »Søg viden gennem Ånden«, Liahona, maj 2019, 31, 33.

Udskriv