Verdensomspændende foredrag
Bekendtgørelse


Bekendtgørelse

CES-foredrag for Unge Voksne • 2. november 2014 • Tabernaklet i Ogden i Utah

Mine kære brødre og søstre, vi er alle en søn eller datter af en kærlig himmelsk Fader, som kalder og inspirerer ledere til at give os støtte og retning. Hvilken velsignelse det er, at vi sammen kan lære af dem, der er blevet udpeget til at undervise os. Tak til jer, fordi I er her i aften. Jeg vil gerne begynde med to korte, men vigtige bekendtgørelser.

Vores første bekendtgørelse er, at CES-foredrag som dette fra januar 2015 vil hedde Verdensomspændende foredrag for unge voksne. Disse verdensomspændende foredrag vil finde sted tre gange hvert år: I januar, maj og september. Hensigten med disse ændringer er at understrege vigtigheden af hver enkelt transmission og sikre, at alle unge voksne er inviterede til at deltage, uanset hvem de er, eller hvad deres situation er. Vi håber, at I vil bestræbe jer meget på at overvære alle foredrag og opfordre andre til at deltage sammen med jer, så I alle kan lære hinanden bedre at kende, mens I lytter til vore ledere og modtager personlig åbenbaring og vejledning. Vi opmuntrer præstedømmeledere til at gøre disse verdensomspændende foredrag til vigtige begivenheder i jeres lokalområde.

Den anden bekendtgørelse vedrører religionsklasser, der er obligatoriske for at fuldføre institut og bestå fra Kirkens universiteter. Kirkens uddannelseskomité og bestyrelserne for BYU, BYU-Idaho, BYU-Hawaii og LDS Business College har godkendt fire nye kurser, der bliver tilbudt fra efteråret 2015. Disse kurser er: »Jesus Kristus og det evige evangelium«, »Mormons Bogs lære og læresætninger«, »Grundlag for genoprettelsen« og »Den evige familie«.

Hensigten med disse nye kurser er, at de bliver hjørnesten i jeres bekendtskab med religionsundervisning. De er centrerede omkring skrifterne og sidste dages hellige profeters lærdomme med fokus på Frelseren, hans læresætninger og vigtige begivenheder i Kirkens historie. Når I studerer alle standardværkerne, vil skrifterne blive vævet sammen og hjælpe jer til at udvikle større evangelisk viden og i højere grad forstå og værdsætte hver enkelt bog i standardværkerne. Disse kurser bygger på jeres tidligere erfaringer med evangelisk studium, både personligt og i Kirken. De vil hjælpe jer til at anvende evangeliske principper på måder, som er relevante i jeres nuværende omstændigheder.

Jeg kan måske også tilføje, at alle nuværende kurser, som omhandler skrifterne, samt andre institutkurser fortsat vil blive udbudt i institut og på vore universiteter. Disse nye kurser er obligatoriske for alle nye elever og vil være tilgængelige for nuværende elever. Deltag i disse klasser og arbejd hen imod at bestå eksamen fra et af Kirkens universiteter eller institut. Hvis I allerede har opfyldt kravene til gennemførelse, så overvej at tage disse klasser i jeres fortsatte studium af evangeliet ved at deltage i institut og i religionsundervisningen på Kirkens universiteter. I de kommende dage kan I få mere information om disse nye kurser ved at gå til education.lds.org.

Jeg nærer tillid til, at I vil få en større forståelse af skrifterne, finde venner, som vil opløfte og inspirere jer og styrke jeres tro på og vidnesbyrd om Jesus Kristus, når I deltager i de verdensomspændende foredrag og religionskurser. Må det være således for jer alle, i Jesu Kristi navn. Amen.

© 2014 Intellectual Reserve, Inc. Alle rettigheder forbeholdes. Engelsk original godkendt: 1/14. Godkendt til oversættelse: 1/14. Oversættelse af »Announcement«. Danish. PD10052815 110

Udskriv