Andakter 2024
Följa Guds plan för oss


Följa Guds plan för oss

Världsomfattande andakt för unga vuxna

Söndagen den 18 februari 2024

Äldste Ulisses Soares: Nästa ämne är att ”följa Guds plan för mig”.

Efter att ha lyssnat på era frågor vill jag be broder Webb delge sina tankar om det här ämnet. Är det okej?

FILIPPINERNA CEBU – FRÅGA 8

Äldste Soares, jag vill ställa en fråga. När visste du för egen del att Gud verkligen var med i detaljerna i ditt liv?

BRASILIEN – FRÅGA 3

Äldste Soares, hur kan jag veta om jag lever upp till de förväntningar som min himmelske Fader har på mig och att han godkänner de val jag gör?

Broder Chad H Webb: Första gången jag verkligen kände det var då jag fick min patriarkaliska välsignelse. Anden hjälpte mig veta att Herren kände mig och ville hjälpa mig i alla aspekter av mitt liv. Sedan dess har jag sett och känt det oräkneliga gånger. Som missionär såg jag verkligen hans hand i mitt liv och i så många människors liv här i Mexiko. Före min mission var jag väldigt blyg och rädd för att prata med andra. Under min mission välsignade Herren mig på fantastiska sätt, och det förändrade verkligen resten av mitt liv.

Men mitt favoritexempel är hur han hjälpte mig att träffa Kristi. Precis innan vi träffades sökte jag ett jobb som jag verkligen ville ha. Jag blev mycket besviken när jag inte fick det och jag kommer ihåg att jag bad en mycket otacksam bön och sa till Herren att det inte var rättvist. Jag trodde felaktigt att eftersom jag försökte leva efter evangeliet skulle han ge mig det jag ville ha. Några veckor senare skedde ett underverk och jag fick ett annat jobb. Genom det jobbet träffade jag Kristi. Det är en lång historia, men verkligheten är den att om allt hade gått som jag trodde att jag ville att det skulle göra med det första jobbet så skulle jag aldrig ha träffat henne. Jag kan bara föreställa mig vad min himmelske Fader kan ha tänkt under min otacksamma bön. Det var förmodligen ungefär så här: ”Kan du bara ha tålamod? Jag har en plan. Jag har något så mycket bättre för dig om du bara litar på mig.” Jag är så glad att han har varit ansvarig för mitt liv och inte jag. Jag har lärt mig att han är involverad i detaljerna i våra liv och att han kan göra så mycket mer av våra liv än vi någonsin kan utan honom. Jag kan inte föreställa mig livet utan Kristi. Jag är så glad att han visste bättre än jag vad jag verkligen behövde. Vad jag har lärt mig är att vi kan lita på honom av hela vårt hjärta.

Äldste Soares: Tack för din underbara undervisning, broder Webb. Mina kära vänner, Gud har verkligen en plan för oss. Hans plan är evigt liv. Jag vittnar för er om att när vi utövar vår handlingsfrihet och fattar beslut i rättfärdighet, avgör vi hur väl vi följer Guds plan för oss.

Skriv ut