2022
Jeg ved, at jeg vil se ham igen
Juli 2022


»Jeg ved, at jeg vil se ham igen«, Til styrke for de unge, juli 2022.

Temaet og mig

Unge fortæller om, hvordan de efterlever de Unge Kvinders tema og Det Aronske Præstedømmes kvorumstema

Jeg ved, at jeg vil se ham igen

»Jeg [vil] blive værdig til at modtage templets velsignelser og evangeliets varige glæde.«

Billede
en ung mand

Jeg tror, at Herren gav os familier, så vi kan styrke og støtte hinanden. Herren gav os også familier, så vi ikke skal være alene. Men da min far døde, følte jeg mig meget alene. Min far og jeg var tætte, og jeg havde mistet hans konstante eksempel. Det føltes som om, at alt, jeg kunne gøre, var at græde.

Men en aften besluttede jeg mig for at bede en bøn. I mit hjerte følte jeg Ånden fortælle mig, at jeg ikke var alene. Jeg kender frelsesplanen. Takket være Jesu Kristi forsoning vil jeg se min far igen en dag. Kundskaben om, at familier kan være sammen for evigt, er meget vigtig for mig. Og jeg ved, at vi kan være en evig familie, fordi mine forældre blev beseglet i templet.

Da jeg blev 12 år gammel, planlagde jeg at tage i templet for at udføre dåb for de døde for første gang. Men så blev templerne lukket på grund af pandemien. Jeg ser virkelig frem til at være inde i templet for første gang for at føle glæden der.

Da min bror blev beseglet til sin hustru, blev jeg uden for templet. Men selv udefra følte jeg noget smukt i mit hjerte. Så jeg kan forestille mig, hvordan det må føles indeni. Min familie fortalte mig, at templet er et sted, hvor vi kan fryde os over den fuldkomne plan, som Gud har forberedt til os.

Jeg har også lært af profeternes lærdomme, at jeg kan indgå hellige pagter i templet. Enhver pagt, vi indgår i templet, er af afgørende betydning. Jeg fik min tempelanbefaling, og jeg glæder mig til at bruge den. Og jeg ved, at en dag, når jeg bliver beseglet til min kommende hustru, vil jeg være i stand til at få min egen evige familie.

Forfatteren bor i Culiacan i Mexico.

Udskriv