2022
Hvordan beslutter jeg mig for, hvornår det er det bedste tidspunkt at tage på mission?
Juli 2022


»Hvordan beslutter jeg mig for, hvornår det er det bedste tidspunkt at tage på mission?«, Til styrke for de unge, juli 2022.

Spørgsmål og svar

»Hvordan beslutter jeg mig for, hvornår det er det bedste tidspunkt at tage på mission?«

Herren forbereder en udvej

Billede
ung kvinde

»Vor himmelske Fader har et værk, som vi skal udføre. Når vi læser hans ord og hans udvalgte tjeneres ord, kan vi med sikkerhed vide, hvad han ønsker, vi skal gøre. Vi ved, at Herren vil berede en vej for os, så vi kan udføre det, han beder os om at gøre (se 1 Ne 3:7). Han vil altid være der for os, hvis vi stræber efter at adlyde hans befalinger.«

Manuela O. er 15 år og fra Ghana

I føler jer måske aldrig 100 % klar

Billede
en ung mand

»Jeg er professionel surfer, og jeg satte det på pause for at opleve den sande glæde, der kommer af at tage på mission. Jeg ventede, indtil jeg følte, at jeg virkelig var klar til at tage afsted, og jeg er blevet velsignet for det. Det er en beslutning mellem jer og jeres Fader i himlen. I føler jer måske aldrig 100 % klar. At indsende ens missionspapirer vil altid være et skridt i tro, men det er det hele værd.«

Jordan C. er 22 år og fra Californien i USA

Herren vil forberede og styrke jer

»I kan altid spørge Herren i bøn. Herren bemyndiger dem, som han kalder til at være missionærer. Da min far døde, blev jeg trøstet af mit vidnesbyrd om frelsesplanen. Men der er mange mennesker i denne verden, der stadig ikke kender til vor himmelske Faders plan. Jeg ved, at Herren forbereder folk, jeg kan undervise.«

Felipe F. er 17 år og fra Brasilien

Skriv tilskyndelser ned

Billede
ung kvinde

»Da jeg bad om at tage på mission, skrev jeg de tilskyndelser ned, jeg fik fra taler, musik eller venner. Når jeg følte mig mismodig, mens jeg forberedte mig på min mission, gik jeg tilbage og læste de ting, som Ånden havde fortalt mig. Jeg indsendte mine papirer og stolede på Herren. Når man går fremad i tro, ved man ikke, hvordan det skal ordne sig, men man vil lægge mærke til Guds hånd i ens beslutninger!«

Bryanna M. er 19 år og fra Oregon i USA

Modtag jeres patriarkalske velsignelse

Billede
ung kvinde

»Lige siden jeg fik min patriarkalske velsignelse, har jeg vidst, at jeg skal dele evangeliet. Jeg forbereder mig på en mission nu ved at fortælle mine venner om evangeliet. Selv hvis jeg føler, at det ikke er rigtigt at tage på fuldtidsmission, når jeg er blevet ældre, så ved jeg stadig, at jeg kan fortælle om evangeliet hele mit liv.«

Elise D. er 14 år og fra Florida i USA

Spørg Herren og andre

»Jeg er muligvis kun 14 år gammel, men jeg har tænkt over dette spørgsmål. Når tiden kommer, hvor jeg skal beslutte, hvornår jeg skal tjene, vil jeg bede til Herren om hjælp til at få mit svar. Jeg vil også tale med de mennesker, der er tættest på mig, deriblandt min familie, biskop og venner.«

Jordan V. er 14 år og fra Nevada i USA

Herren vil give jer et svar

»Jeg har altid haft et ønske om at tage på mission, men jeg ved, at det ikke er en let beslutning. Hvis vi flittigt søger at studere skrifterne og altid beder til vor himmelske Fader, ved jeg, at han vil vejlede os. Stol på Herren. Han vil fortælle jer, hvornår I skal tage på mission. Bliv ved med at søge svar, så vil I modtage det og føle jer rede.«

Nicolle R. er 14 år og fra Brasilien

Forbered jer åndeligt, mentalt og fysisk

»Bed oprigtigt og grund over skrifterne om jeres beslutning. Vær åben over for det, Ånden kan hviske eller fortælle jer. Og i mellemtiden kan I deltage i alle nadvermøder, seminar, søndagsskoleklasser og Unge Kvinders klasser eller møder i Det Aronske Præstedømmes kvorum. I kan også forberede jer mentalt og fysisk.«

Addison H. er 14 år og fra Utah i USA

Udskriv