2022
Templet og jeres evige rejse
Juli 2022


»Templet og jeres evige rejse«, Til styrke for de unge, juli 2022.

Templet og jeres evige rejse

Hvor er vi velsignede ved at blive vejledt i Herrens hus.

Billede
unge foran et tempel

Foto: Noel Maglaque

I er på en rejse. Den begyndte for længe siden, da I boede hos vor himmelske Fader som hans åndelige sønner eller døtre. Nu er I her på jorden med jeres ånd i et fysisk legeme for at lære alt, der er nødvendigt for en dag at vende tilbage til vor himmelske Fader og være værdig til alle de velsignelser, han har til sine børn. Nogle af de største ting, I vil lære på denne evige rejse, er i templer i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige.

Templer rundt om i verden

Da jeg blev født i 1928, var der kun syv templer. Nu har vi vidunderlige templer spredt rundt om i verden. Og der vil komme flere! Templer bringer glæde og den kraft, vi har brug for til vores evige rejse.

Ingen andre bygninger på jorden – selv de mest storslåede bygninger – har det, som templer har. Frelseren fortalte Peter, at han ville få magt og myndighed, så »hvad du binder på jorden, skal være bundet i himlene« (Matt 16:19). Det er en stor udtalelse! Templer indvies og indsættes ved præstedømmets kraft som et sted til at udføre hellige ordinancer. Disse ordinancer træder i kraft på begge sider af sløret.

Glæden ved evige familier

Min hustru, Barbara, døde for næsten fire år siden. Men fordi vi trådte ind i Herrens hus og blev beseglet som ægtemand og hustru ved præstedømmets kraft, er vi bundet sammen med vores syv børn, 43 børnebørn og over 100 oldebørn i al evighed. Sikke en vidunderlig ting templet er! Glæde fylder mit hjerte, fordi min familie vil være sammen for evigt. Og det kan jeres familie også være.

Når I bliver min alder, vil I ikke være så interesseret i at have mange penge eller køre i en smart bil. Det mest dyrebare i jeres liv vil være jeres familie – ikke kun den familie, I har her, men også jeres familie i evighederne.

Kraften i gengivet sandhed

I ved, hvem I er – Guds sønner eller døtre med ubegrænset potentiale. I ved, hvor I kommer fra, hvorfor I er her, og hvad der ligger forude i den kommende verden.

Jeg er forbløffet over, at disse sandheder kom som et bemærkelsesværdigt resultat af en ung dreng, der knælede ned og bad i en lund. Faderen og Sønnen viste sig for Joseph Smith og trin for trin blev evangeliets velsignelser gengivet.

Jeg har stor påskønnelse for Joseph Smith. Vores genoprettede forståelse af Guds plan, Jesu Kristi forsonings centrale rolle og familiens og templernes evige betydning begyndte alt sammen med ham. Vi vil fortsætte med at bygge templer og bekendtgøre nye, idet det store, vedvarende budskab om genoprettelsen dækker jorden.

Gengivne sandheder, især de sandheder vi lærer gennem tempelordinancerne, sætter livet i perspektiv og giver os kraft til at hjælpe os på vores evige rejse.

Gør templet til en del af jeres liv

Det kan være svært for jer at tro, at noget, I kan gøre i dag, vil gøre en stor forskel om mange år eller efter dette liv. Men husk den evige rejse, I er på. Når I bliver døbt og bekræftet, tager I vigtige skridt på denne rejse.

I kan hjælpe de afdøde med at komme videre på deres rejse ved at udføre dåb og bekræftelser for dem i templet. Det gjorde jeg mange gange, da jeg var på jeres alder. Jeg husker en gang, hvor jeg blev døbt for over 60 mennesker. Jeg kunne knapt få vejret mellem dåbene!

Hvis I har mulighed for at tage i templet, så gør det! Tag derhen så ofte I kan. Vær ikke så involveret i ting, der kan tage meget af jeres tid og distrahere jer fra det, der er virkeligt og evigt. Selv hvis I bor langt væk fra templet, så fokuser og forbered jer nu på at være værdige til at komme ind i templet.

Forbered jer nu på jeres tempelvelsignelser

En af de første tempelordinancer, I selv modtager, er begavelsen. Dette er en gave af præstedømmets kraft, der er tilgængelig for alle Guds børn. Vi får adgang til denne kraft ved at modtage ordinancerne og holde de pagter, vi indgår i templet, hver dag i vores liv.

I kan forberede jer til jeres begavelse og andre tempelordinancer ved at tænke over, bede og lære om templet. Hvis jeres forældre eller bedsteforældre har været i templet, så tal med dem om, hvilken herlig velsignelse det er. Jeres biskop og andre ledere vil også hjælpe jer. Jeg håber også, at I vil finde gode venner, der støtter jer. I vil være taknemmelige, når den dag kommer, hvor I skal tage i templet, og I er forberedte på at modtage alle de vidunderlige løfter og velsignelser, som Herren ønsker at give jer.

Billede
Jesus Kristus underviser sine disciple

Kristus underviser sine disciple, af Justin Kunz

Rejsen fortsætter

Formålet med dette liv er at forberede os til det næste. Vor himmelske Faders store plan er ikke ovre ved døden, fordi jeres ånd dør aldrig. Den går videre til åndeverdenen for at fortsætte med at lære, tjene og vente på opstandelsen. Derefter vil hvert knæ bøje sig og hver tunge bekende, at Jesus er Kristus (se Es 45:23). På grund af hans forsoning og opstandelse vil vores legeme og ånd blive genforenet, og vores rejse vil fortsætte ind i evighederne. Sikke en herlig velsignelse det vil være for os alle!

Når alt er sagt og gjort, er alt af evig betydning fokuseret på Jesu Kristi liv og mission. Jeres kundskab og tro på ham vil vokse, når I tjener i templet. I vil føle hans uendelige kærlighed til jer og opleve glæde og åndelig kraft hele jeres liv.

Udskriv