2022
Taivaallisemman kodin luomista
Lokakuu 2022


”Taivaallisemman kodin luomista”, Nuorten voimaksi, lokakuu 2022.

Johtoaihe ja minä

Nuoret kertovat, kuinka he elävät Nuorten Naisten ja Aaronin pappeuden koorumien johtoaiheiden mukaan

Taivaallisemman kodin luomista

”Minä valmistaudun tulemaan – – uskolliseksi aviomieheksi ja rakastavaksi isäksi olemalla Jeesuksen Kristuksen todellinen opetuslapsi.”

Kuva
nuori mies

Elämällä evankeliumin mukaan opin palvelemaan muita – etenkin kotona. Kun autan äitiä, hän tuntee olevansa vähemmän kuormittunut ja kotityöt ovat hänelle kevyempiä.

Äiti käskee meitä aina pitämään talon järjestyksessä. Se voi olla vaikeaa seitsemän hengen taloudessa, mutta kun olemme kodissa, jossa vallitsee järjestys ja joka on siisti, me voimme tuntea olevamme lähempänä Jumalaa.

Profeetat opettavat, että paras paikka, missä voimme oppia evankeliumia, on kodissamme. Me tutkimme yleensä pyhiä kirjoituksia perheenä. Joskus se on vaikeaa, mutta ponnistelemalla onnistumme tutkimisessa. Se auttaa Henkeä olemaan enemmän läsnä kodissamme ja voi auttaa meitä vastustamaan maailman hyökkäyksiä perheitä vastaan.

Toinen asia, joka todella vahvistaa perhettämme, on se, että teemme yhdessä kaikenlaista. Ne voivat olla yksinkertaisia asioita, kuten istumme talon edessä juttelemassa tai menemme ulos välipalalle. Kun teemme niin, jokainen tuntee olonsa hyväksi ja ihmissuhteistamme tulee vahvempia.

Olen oppinut, että pappeudenhaltijana oleminen on suuri vastuu. Voin tehdä paljon palvellakseni ja siunatakseni lähimmäisiäni ja erityisesti palvellakseni perhettäni pappeuden avulla. On myös tärkeää olla vastuuntuntoinen kirkon tehtävässäni. Aina kun saan kutsun palvella, yritän tehdä siinä parhaani. Tiedän, että sama pätee sitten kun minulla on suuri vastuu olla isä.

Soveltamalla käytäntöön näitä asioita ja noudattamalla Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä valmistaudun olemaan hyvä aviomies ja isä tulevaisuudessa. Äidin auttaminen ja pyrkimys elää evankeliumin mukaan ovat opettaneet minulle tämän. Tiedän, että Jumala rakastaa minua ja haluaa, että jonakin päivänä voin johtaa perhettäni kunnialla.

Kirjoittaja asuu Rio Grande do Sulissa Brasiliassa.

Tulosta